Sahabat Lebai

Islam wajib bersatu

Kita banyak menyaksikan kekejaman kaum kafir terhadap umat Islam di serata dunia.

Mengapa umat Islam masih tidak mahu insaf dan bersatu demi perpaduan umah.

Selagi umat Islam berpercah belah, selagi itu lah kaum kafir mengambil kesempatan menindas umat Islam.

Bersatu lah umat Islam sebelum kehilangan kuasa politik dan kuasa memerintah.

Friday, February 6, 2009

PAS DI KENCING OLEH PKR DAN DAP

Lebai pernah cadangkan PAS bergabung dengan UMNO menerintah Perak. Ada lah lebih baik berkongsi kuasa dengan UMNO (dah tentu melayu/Islam) daripada berkongsi kuasa dengan DAP dan PKR. DAP itu sudah nyata anti-Islam nya. PKR pula berasal dari darah daging UMNO juga. Malang nya cadangan lebai tidak dihiraukan. Malahan lebai kena kutuk dan ada yg memaki hamun pula. Yang paling keras mengutuk lebai ialah dari puak PKR.

Alasan mereka yang paling kuat ialah, UMNO pernah belot terhadap PAS semasa berkongsi kuasa di zaman Dato Asri dulu. Lebai setuju, tapi itu berlaku di zaman lampau, pada masa ini UMNO mungkit sudah berubah. Mereka juga mengatakan UMNO terlalu rasuah, tidak mahu menjalankan hukum2 Islam dalam pemerintahan nya dan tidak pentingkan soal kerohanian. Sedangkan PAS kata ia boleh membimbing DAP kearah keislaman, maka tidak mustahil PAS juga boleh membimbing UMNO kearah yang sama.

Lebai dapat mengagak bahawa sokongan DAP/PKR terhadap PAS tidak ikhlas cuma ingin meruntuhkan UMNO dan berkuasa memerintah. Pendirian DAP tegoh untuk memeritah dan membela kaum cina sahaja, sedikit demi sediki akan menghakis kuasa penerintahan melayu.
PKR pula menaruh dendam terhadap UMNO kerana kes DSAI. PKR bijak mengatur strategi, mereka meraih sokongan dari kaum india yang telah kecewa terhadap Dato Seri Samy Vellu yang kunun nya tidak membela kaun india. DSAI dalam kempen PRU12 yang lepas melaungkan "Malaysia bukan untuk Melayu, Malaysia untuk cina, Malaysia untuk india". Kata2 keramat DSAI ini lah yang membuat sokongan kafir terhadap PKR dan DAP melambung naik.

Kekuatan PAS pula mendapat sokongan 'sementara' dari puak UMNO yang kecewa terhadap DSAAB. Puak ini beraleh sokongan kepada PAS sebagai tanda protest sahaja. PAS juga mendapat sokongan yang tidak ikhlas dari DAP dan PKR. Kemenangan PAS ini tidak boleh di terima bahawa PAS sudah menjadi sebuat parti yang kuat dan banyak sokongan.

Nah! Sekarang apa dah jadi kepada PAS dalam Pakatan Rakyat di negeri Perak? Dua ekor beruk PKR dah melompat ke pohon yang lebah rendang dan berbuat lebat, se ekor tonyok pula dah lompat keluar kandang. Kerajaan Pakatan Rakyat hancur lebur.

Yang paling malang ialah YB mantan MB Perak iaitu Ir Datuk Seri Mohd Nizar Jamaludin, terpaksa turun naik istana memohon tangguh dikekalkan jawatan buat sementara. Malang nya permohonan beliau di tolak baginda. Malahan baginda melucutkan jawatan MB nya serta merta dan mengarah kan keluar dan kosongkan pejabat EXCO sertamerta juga.

PKR dan DAP buat taik, PAS pula yang terkena taik di seleruh badan. Penyokong PAS sudah dikhianati dan di malukan oleh PKR dan DAP. Apa kah PAS masih tidak sedar dan tidak serik diatas perbuatan PKR dan DAP itu.

Kita tidak boleh salahkan sesiapa diatas keruntuhan Pakatan Rakyat di Perak ini - ianya berpunca 100% dari 3 ekor natang itu sahaja.

Jika PAS masih lagi berdegil mahu duduk bersengkokol dengan PKR dan DAP, PAS akan memusnah kan diri nya sendiri.

3 comments:

zali said...

hancing satu malaysia...

Lebai Mangkuk said...

Kita tunggu di Selangor pula, kali ni PAS bukan kena kencing sahaja - tetapi kena berak!!!!!!

azlishukri said...

PAS harus segera insaf.