Sahabat Lebai

Islam wajib bersatu

Kita banyak menyaksikan kekejaman kaum kafir terhadap umat Islam di serata dunia.

Mengapa umat Islam masih tidak mahu insaf dan bersatu demi perpaduan umah.

Selagi umat Islam berpercah belah, selagi itu lah kaum kafir mengambil kesempatan menindas umat Islam.

Bersatu lah umat Islam sebelum kehilangan kuasa politik dan kuasa memerintah.

Wednesday, December 9, 2009

Apa salahnya KJ dilantik Timbalan Menteri


Banyak blog2 yang pro kerajaan BN menyebarkan berita tentang cadangan perlantikan KJ ke dalam jawatan Timbalan Menteri. Tidak kurang pula ramainya bloggers yang memberi pandangan negatif tentang cadangan perlantikan itu.

Pada pendapat Lebai, tiada apa yang salah jika KJ di lantik kejawatan Timbalan Menteri. Jika Dato Samad boleh di terima rakyat mengapa pula KJ mesti ditolak. Kita tidak perlu pandang kebelakang.

KJ memang layak diberi jawatan Timbalan Menteri sejajar dengan jawatan Ketua Pemuda yang sedang di sandangnya. Dalam sejarah politik tanah air, mana ada seseorang yang memegang jawatan penting dalam parti tidak dilantik sebagai Menteri atau Timbalan Menteri.

Cadangan melantik KJ ke jawatan Timbalan Menteri sangat tepat dan kena masanya. Tanpa sebarang jawatan Menteri, sangat sukar bagi beliau menjalankan tugas nya sebagai Ketua Pemuda.

PRU13 sudah semakin hampir. Kita perlu berkerja lebih keras untuk memantabkan parti terutamanya dalam portpolio Pemuda. Jika Pemuda tidak digerak kan dengan betul, kita akan menghadapi jalan sukar pada PRU13 akan datang.

16 comments:

azril azam said...

Brader

Isa Samad, orang ramai + UMNO sampai akar undi sokong beliau sampai top management UMNO pun mula2 tak sokong. Bloggers pro BN pun sokong..

KJ on the other hand is different. RAMAI X MAHU DIA NAIK.. ada paham? Kenapa la bebal sgt.

cicitHJHASSANu said...

salam lebai...

mungkin ada kebenarannya...
tapi kes rasuahnya akan dijadikan modal musuh politik dalaman umno.

isu menantu dah tak timbul

Anonymous said...

Sah lah kau ni mangkuk. Mangkuk ayun.

Anonymous said...

weh pehal nak samekan TS isa ngan KJ,
TS isa dAh kene hukum pasal rasuah, KJ?

Tak Salah lantik KJ?

KJ kene rehat 5-6 thn baru buat comeback.

Banyak pemude gelojoh ni kene blajar dari dS zahid and TS isa. rehat 5 -9 THN TAK SALAH,
mule la dari grassroot dulu jangan gelojoh.


J4jujuy

lebai-mangkuk said...

KJ sudah terpilih sebagai ketua pemuda dalam PAU, ini bermakna sudah mendapat sokongan akar umbi.

Daripada buat kecoh2, apa salahnya jika beliau diberi jawatan?

Dalam UMNO kita jangan adakan kumpulan2 yang sokong atau tolak mana2 pehak.

Yang berhak, tetap akan diberi haknya.

Detguaq said...

Salam Lebai,

Sejarah silam kj tidak mudah dipadam hanya kerana di di'beri' kemenangan sebagai Ketua Setia Kat Wang. Ini kita kena faham betul-betul. dan dia sebenarnya hanya beria-ia hendak jadi Ketua Pemuda, bukan beria-ia nak jadi menteri...Inilah padahnya bila naik dalam politik melalui subsidi aka 'chemey'...Guna pengaruh untuk dipilih sebagai AJK Pemuda dan seterusnya menjadi EXCO lantikan(chemey lagi) kemudian tu dapat kedudukan naib dengan jalan yang chemey juga....Dan di 'beri' pula kemenangan ketika pertandingan merebut kerusi Ketua Pemuda. Dah dapat dah...

Dan kalau betul-betul dia menghormati Kerusi Ketua Pemuda UMNO, dia wajar berundur untuk mengelakkan perasaan berbelah bagi ahli akar umbi terutamanya aktivis UMNO yang kini cukup berat tekanan, kerana tenaga yang sepatutnya di gunakan untuk mempertahankan dasar-dasr dan perlembagaan parti terpaksa pula kini mempertahankan dia yang dipaliti dengan pelbagai persepsi negatif dan juga sudah menjadi liabiliti utama kepada UMNO! Itu yang kita kena faham sebelum menjadi burong tiong atau 'pak angguk'.

Maafkan saya jika ada terkasar dengan pak lebai. Pak lebai bukan sasaran saya kerana anda mungkin seperti saya, hanya marhien dalam hiraki. Tetapi saya sudah boleh bayangkan bebanan oleh 'friction force' yang bakal di'derive' kan apabila MANGKUK bernama kj memakai tag yang tertulis Timbalan Menteri.

Anonymous said...

LEBAI SAID

"Dalam sejarah politik tanah air, mana ada seseorang yang memegang jawatan penting dalam parti tidak dilantik sebagai Menteri atau Timbalan Menteri."

lebai, aku rasa hang kena masuk tadika balik pasal sejarah politik. sapa kata seseorang yang memegang jawatan penting dalam parti mesti dilantik sebagai Menteri atau Timb menteri??
takkan hang tak ingat Jaafar Albar dan Zahid Hamidi?? dulu depa tu KP UMNO, nape takde jawatan pun?
Lagipun Tan Sri Isa dah kena hukum, ape lagi??

Ipoh Marley said...

salah besar KJ dilantik Timb. Menteri..apa yg dia buat selama mnjadi KP UMNO..adakah dia berjaya merapatkan hubungan PEMUDA UMNO seluruh MALAYSIA..apa yg dpt dilihat pemuda semakin menjadi BAPOK!!!

ku dee said...

KENAPA KHAIRY KURANG PENDEDAHAN MEDIA PERDANA?

Saya amat terkilan sehingga kini,nampaknya semacam rasa tidak puas hati pun ada juga di rasai.Kenapa tidaknya pemimpin Pemuda UMNO selaku Ketua Pemuda UMNO sdra Khairy Jamaluddin sangat kurang diberikan liputan media perdana .Ini berbanding dengan Ketua Wanita UMNO Yang Berbahagia Datuk Shahrizat sendiri.

Pada saya sdra Khairy selaku wakil rakyat,ahli Parlimen dan Ketua Pemuda UMNO Malaysia sangat perlu diberikan perhatian sewajarnya segala aktiviti dan program yang dihadiri beliau wajar diberikan liputan dan tempat sebaik mungkin di arus perdana.

Beliau adalah wakil Pemuda untuk generasi masa mendatang bukan saja untuk negeri-negeri di semenanjung malah untuk anak-anak kami di negeri Sabah dan Sarawak memahami dan mengetahui era kepimpinan beliau dewasa ini.Generasi muda di Bumi Bawah Bayu ini sangat berterima kasih di atas kepimpinan Pemuda UMNO yang banyak menyediakan aktiviti dan program yang berkaitan kehendak dan keperluan golongan muda khususnya pendidikan dan keusahawanan.

Kekuatan UMNO terletak juga ditangan Pemudanya,Sdra Khairy yang dalam pemerhatian dan pembacaan saya telah berjuang menaikkan martabat Pemuda UMNO sehingga disegani oleh rakan-rakan dalam BN serta di pihak pembangkang.

Adalah amat janggal jika media perdana tidak nampak ini semua!.Harus diingat permainan politik pembangkang di waktu PRU ke 12/2008 yang lepas adalah bertujuan untuk memusnahkan kekuatan Pemuda UMNO dengan menimbulkan rekaan cerita,tuduhan dan bermacam lagi ke arah Pemuda UMNO itu serndiri.Mungkin masih ingat Isu Keris yang tak sepatutnya dilayan dewasa itu,sedangkan ia ditimbulkan oleh pihak pembangkang sendiri.

Rakyat Jelata tidak kira golongan muda atau tua sangat bersedia untuk melihat perkembangan dan perjalanan kepimpinan Pemuda UMNO Malaysia ini di kaca TV.Siapa yang tidak sayangkan UMNO,pemuda jugalah yang bersedia sebagai pendekar yang mempertahankannya.Kita di Sabah tahu Jauhari Juga Yang Mengenal Manikam...

http://kudee.tblog.com/

lebai-mangkuk said...

Buang yg keruh, ambil yg jernih.

Kita perlu terima seadanya demi menjaga keutuhan parti UMNO. Jangan biarkan ada pandangan dari luar yang mengambarkan UMNO tidak sekata dan bersengketa.

KJ sebagai ketua pemuda sangat perlu diberi jawatan dalam menyempurna kan tugas2 nya sebagai ketua pemuda.

Anonymous said...

Ishhhhh...balik balik pasal KJ tak lantik jadi menteri or timb menteri....apa penting sangatkah hal KJ ni. Pemuda Malaysia pun mana hala ntah perjuangannya, inikan pulak nak duduk jadi menteri. Apakah kayu ukurnya PRU-13 ni bergantung pada kedudukan KJ dalam jemaah menteri ka?

" Saya akan pastikan pemuda umno terus menjadi juara dalam menangani masalah rakyat dan saya akan tumpukan pada jawatan Ketua Pemuda ini bagi mempastikan BN terus kuat "...lebih kurang beginilah KJ cakap...maknanya dia tak mau jawatan dalam kabinet kerajaan.

Biarlah KJ tumpukan memperkasakan Pemuda UMNO Malaysia yang sekarang ini terlalu lena di ulit keseronokan dalam memperjuangkan agenda syok sendiri.

Paling kurang pun kalau nak libatkan KJ dalam pentadbiran Kerajaan Malaysia ni, aku cadangkan KJ di beri laluan report duty kat Nazri Yeop Botak di Jabatan Perdan Menteri..maknanya, bagi la permit TEKSI kat KJ...KJ pun sekarang ni minat bawa TEKSI dengan SETIAKAWAN dia bernama Namewee...bagi ja la..sekurangnya ada juga kaitan KJ dengan Kerajaan...takut pulak nanti permit TEKSI tu pulak jadi rebutan penyokong2 KJ yang SETIA KAT WANG...tu pasal la banyak sangat yg nak KJ jadi menteri..projek dah habis ka?..atau nak tunggu KJ jadi menteri then buleh lobby projek baru...aduyaiiiii PEMUDA.

Andai kata KJ dilantik jadi timb. menteri atau menteri..Dato Seri Najib boleh berbangga dengan slogan UMNO..dulu, kini dan selamanya melingkup...nauzubillah.

Anonymous said...

Kalau taknak UMNO terlungkup pru-13, KJ tak boleh dibawa masuk ke kabinet. Sebab apa kalah pru-12? Sebab rakyat benci Dollah dengan KJ. Nak ambik masuk lagi KJ umpama gali lubang kubu sendiri. LU PK LA SENDIRI

Anonymous said...

salam tuan.,
Terpulanglah pada PM..dia ada kuasa nak lantik kj ni..
Tapi kalau tuan turun dah tengok reaksi akar umbi..memang diorang meluat tengok kj ni..
Jangan tengok tempat kj dgn kroni dia shj..tengoklah satu malaysia kecuali sarawak (takde umno)..
Dengar rintihan akar umbi..dengar jugak cakap2 beberapa pegawai public relation yang kecil2 kat daerah..mereka ni lah juga yang menyampai suara rakyat pada kerajaan..
Betul tak dulu diorang kena bayar +/- RM70ribu pada kj tingkat 4 semata2 nak jumpa pak lah (PM)??
Sangat berbeza zaman PM Tun Dr Mahathir yang memanggil pegawai2 public relation daerah ni secara kehormat dalam satu majlis..tapi biasala dalam meeting mesti kena bambu pasal tak efficient..sekurang2 nya mereka sangat dihargai oleh TDM..

s/u pemuda cwgn pt bunga said...

A'kum Pak Lebai,

1. Kenapa nak berjuang utk pemuda perlu ada jwtn ment/timb menteri?

2. Masa PAU boleh berhabisan jutaan RM, mengapa dah dpt title 'ketua' tak bleh berkorban sprt itu utk berjuang?

3. Don't judge the book by its cover. Tp, dlm kes 'TN HJ' kj nih, dari riak muka, dah tau isi hati yang busuk!

4. Sbg slh satu suara akar umbi, kami menentang sekeras2 apa2 perlantikan utk kj ini.

5. Ramai lagi bijak pandai pejuang bangsa yang boleh memimpin negara tercinta, bkn lulusan Oxfor seorang ini sahaja!

6. KJ boleh blah!

ikhlas:
Syamsul
S/U Pemuda Cwgn Pt Bunga
Bhgn Ledang

Ipoh Marley said...

sudah-sudah la tu..kes ISA SAMAD dan si KJ ni amat berbeda..xlogik tuk dibandingkan..

yang penting terima je kenyataan KJ mmg xkan jadi timb.menteri!!!

selesai kan dulu amanah yg diberi sbg KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA YANG SEMAKIN BAPOK!!!

KJ asS Anwar said...

Lebai, selama ini apa yang KJ dah buat? Kenapa mesti ada jawatan baru nak bantu, tak ke haramjadah namanya tu?

Wei mangkok, kan ke dia dah ada USD9 Billion? La ni pun dia ada anjing2 dia kat dalam GLC, banyak yang dok support dia, belum cerita Kalimullah lagi, labai buka mata dan lihat ini buakn isu nak bagi peluang,

tujuan KJ masuk UMNo hanya semata-mata untuk menghancurkannya, jangan la nampak tai tak melihat!

WTF