Sahabat Lebai

Islam wajib bersatu

Kita banyak menyaksikan kekejaman kaum kafir terhadap umat Islam di serata dunia.

Mengapa umat Islam masih tidak mahu insaf dan bersatu demi perpaduan umah.

Selagi umat Islam berpercah belah, selagi itu lah kaum kafir mengambil kesempatan menindas umat Islam.

Bersatu lah umat Islam sebelum kehilangan kuasa politik dan kuasa memerintah.

Wednesday, March 10, 2010

Seruan dan ingatan kepada Pemimpin2 dan Penyokong2 PAS dan PKR

 Di bawah ini posting dari :-
guru pencen

Di Malaysia ini kita tidak nampak secara zahir perbezaan diantara melayu UMNO dengan melayu PAS. Mereka bersembahyang di masjid yang sama, berimamkan imam yang sama. Dikala berlaku kematian mereka pun ber sama2 juga menyempurnakan jenazah. Semasa kenduri kendara pun mereka bersama turut hadir dan makan bersama.

Malang nya, jika tersebut sahaja bab kepartian, mereka akan terus berperang dan berpecah-belah macam kumpulan Hamas dan Fatah. Kumpulan Hamas dan Fatah yang tidak mahu bersatu telah menjadi lemah, boleh di lanyak2 oleh Isreal.

Inilah yang akan berlaku tidak lama lagi terhadap kaum UMNO dan PAS yang tidak mahu bersatu ini. Sungguh malang, kaum melayu/Islam cuma berada kurang dari 60% di Malaysia. Sedangkan ianya sudah berpecah-belah pula, menjadikan kekuatan melayu/Islam ini sudah menjadi lebih kurang 30% sahaja.

Hari ini kaum bukan melayu/kafir sudah bersatu dalam sebuah parti - iaitu DAP. Kekuatan kaum kafir ini bertambah kuat dengan adanya sokongan dari kaum melayu/Islam PAS dan PKR. Dalam sedikit masa lagi kaum kafir ini pasti akan dapat menguasai dan memerintah kaum melayu/Islam yang sudah berpecah-belah ini.

Jangan sudah terhantuk baru mahu tengadah - kalau nasi jadi bubur masih boleh dimakan lagi, tetapi kalau nasi sudah jadi arang baru lah melayu/Islam mati kelaparan di bumi nya sendiri.

Peringatan kepada kaum melayu yang menyokong PAS dan PKR, sebenarnya anda semua sedang bermula menghancurkan kaum melayu/Islam. Menyokong PAS dan PKR bermakna anda menyokong DAP.

Kepada para pemimpin2 PAS dan PKR(yang beragama Islam) serta penyokong2 nya, lupa kan persengketaan politik, perkukuhkan perpaduan kaum melayu/Islam demi masa depan agama, bangsa dan negara.

12 comments:

Haji Lee Copper said...

Apa kata tinggalkan UMNO masuk PAS dan PKR.Bukan sebaliknya. Habih cerita. Biar UMNO mampus bersama MCA, MIC dan Gerakan.
Ni kalau cerita perpaduan Melayu nak kena ikut cakap UMNO saja.

Anonymous said...

PAS dan PKR tak boleh pakai. Kalau masuk PAS yang dipimpin oleh wali selipar nanti takut lari akidah sebab boleh tentukan siapa masuk syurga dan siapa masuk neraka. Masuk PKR pulak nanti takut mangamalkan ilmu songsang yang binatang pun tahu membezakan jantan dan betina.

cicitHJHASSANu said...

salam lebai...

saya setuju umpama perbalahan hamas dan fatah...yang satu menegakkan haq,lagi satu menyubur kebathilan.

"tidak akan aman sekiranya tidak ikut telunjuk(peraturan akal manusia)yang aku(yahudi dan nasoro)kehendaki"

punca utama adalah sifat asobiyah...wallahua'lam.

Anonymous said...

ala.. x abis2 nak salahkan dap. kenapa penyokong umno yg bodoh2 ni selalu salahkan dap sbbnye ialah mangkuks ni nak pecahkan pkr dgn pas.

yg pelik bin ajaib ni bahalul2 ni x de la plak nak tembak mca atau mic yg terang2 parti yg kesemua nya cina dan india..

dap 2 mcm pkr juga parti pelbagai kaum cuma majoritinya cina. senang cite dap mcm gerakan la.. apa yg penting bukan spt mca..

harap bahalol2 umno ni paham la..

Anonymous said...

Kalau tak mahu sakit kepala pasal parti jangan masuk mana mana parti jadi pengundi atas pagar kalau nak undi tengok parti mana yg membela Rakyat dan ugama islam serta bangsa dah puas hati baru pangkah baru tak rugi tambang bas dan duit minyak.

Pak Tam said...

Salam kpd sdr ku yang mungkin baru dlm politik dan mungkin terlalu emosi;
Betul 100% ulasan Lebai Mangkuk. Sdr yang berhujah dengan menghina dan menyindir pihak-pihak tertentulah antara punca kegagalan utk penyatuan ummah. Pemimpin di atas baik PAS atau UMNO tidak beremosi spt kita, di parlimen mereka boleh duduk semeja minum, di DUN pun serupa (tak tahulah jika mereka berlakon)tapi yg terlebih 'semangat' ni kitalah yg di bawah. Inilah yg berlaku di kampung2. Pemimpin di atas cerdik. Dia berceramah dan bijak membakar semangat penyokong kmdn pemimpin/penceramah belah balik tidur. Tapi penyokong2 yg taksub terima bulat2 baikpun isi ceramah itu kadang langsung tidak berkualiti, 60% fitnah, 15% cacian, 10% lawak, 8% rekaan penceramah, 5% masuk bakul angkat diri dan 2% ayat al-quran dan hadis s.a.w. Fikirkan yg mudah je..kenapa di kalangan pemimpin PAS sendiri ada yg setuju kpd perpaduan UMNO dan PAS, kenapa di kalangan pemimpin PAS sendiri ada yg setuju dan ada yang bantah berkaitan isu kalimah Allah. Ada ulamak-ulamak yang tak setuju dgn Tok Guru Nik Aziz. Jangan kita taksub tapi berfikiran terbuka. Fahamilah sejarah penubuhan UMNO, PAS, MIC, MCA dan PKR terutama DAP. Cuba ingat semula dan berfikir sedalam-dalamnya ucapan-ucapan pemimpin2 besar parti-parti yg saya sebutkan tadi. Wassalam.

Pak Tam said...

Salam kpd sdr ku yang mungkin baru dlm politik dan mungkin terlalu emosi;
Betul 100% ulasan Lebai Mangkuk. Sdr yang berhujah dengan menghina dan menyindir pihak-pihak tertentulah antara punca kegagalan utk penyatuan ummah. Pemimpin di atas baik PAS atau UMNO tidak beremosi spt kita, di parlimen mereka boleh duduk semeja minum, di DUN pun serupa (tak tahulah jika mereka berlakon)tapi yg terlebih 'semangat' ni kitalah yg di bawah. Inilah yg berlaku di kampung2. Pemimpin di atas cerdik. Dia berceramah dan bijak membakar semangat penyokong kmdn pemimpin/penceramah belah balik tidur. Tapi penyokong2 yg taksub terima bulat2 baikpun isi ceramah itu kadang langsung tidak berkualiti, 60% fitnah, 15% cacian, 10% lawak, 8% rekaan penceramah, 5% masuk bakul angkat diri dan 2% ayat al-quran dan hadis s.a.w. Fikirkan yg mudah je..kenapa di kalangan pemimpin PAS sendiri ada yg setuju kpd perpaduan UMNO dan PAS, kenapa di kalangan pemimpin PAS sendiri ada yg setuju dan ada yang bantah berkaitan isu kalimah Allah. Ada ulamak-ulamak yang tak setuju dgn Tok Guru Nik Aziz. Jangan kita taksub tapi berfikiran terbuka. Fahamilah sejarah penubuhan UMNO, PAS, MIC, MCA dan PKR terutama DAP. Cuba ingat semula dan berfikir sedalam-dalamnya ucapan-ucapan pemimpin2 besar parti-parti yg saya sebutkan tadi. Wassalam.

Anonymous said...

Pada aku orang yang menyokong PAS dan DAP adalah taik..khyal dalam taik, sangkaan mereka taik itu wangi dan sedap lalu dimakan.

Apabila dimakan jadilah bengong macam ada satu pemimpin mereka yang kejap kata haram, kejap kata boleh, anwar pun dok kata ulama terompah..

Ni karut punya la..kenapa aku masih tengok orang PAS bersekongkol dengan DAP? sebab DAP adalah udah bagi taik dalam makanan diaorang terutama yang selalu pergi kopitiam Ngeh di merata Malaysia..

Jadi PAS adalah taik, dan DAP adalah lubung punggungnya..

jamaljlj said...

jom sokong bebas......
tinggalkan dap dan pkr....

jamaljlj said...

sokong je bebas,,
tinggalkan dap and pkr.......

Anonymous said...

Rasulullah s.a.w. adalah jawatan yang dilantik oleh Allah sendiri. Allah sendiri tengok dalam ramai-ramai manusia di muka bumi ini entah berapa ribu juta trillion manusia ni ada seorang di dunia ni namanya Muhammad Bin Abdullah s.a.w.

Beliau telah dilantik menjadi nabi bila umur dia 40 tahun. Waktu dia beranak jadi 40 tahun belum jadi nabi ni dia beranak, bonda dia mak dia Siti Aminah tak tahu anaknya ini akan dilantik menjadi nabi.

Sebagaimana yang disebut minggu lepas, kita menyambut maulid nabi, maulid nabi ni kerja tak sudah. Jangan ingat bila kita sambut maulid nabi ni selesai masalah. Kalau Nabi Muhammad waktu dia beranak tu serupa Muhammad Muhammad lain.

Kat kampung kita ada Muhammad,situ ada Muhammad, ada Mat, orang Melayu Kelantan panggil Mat, Mat anak kita, Mat budak kampung kita dengan Mat Bin Abdullah di Tanah Arab tu waktu dia beranak serupa aja. Yang jadi masalah, yang jadi kita dengan dia peringkat rapat ni setelah 40 tahun kemudian bila beliau jadi nabi dengan turunnya ayat Iqra'

NOTA : sila lawati klip video mengenai perkara di atas di alamat
http://hanifsalleh.blogspot.com/2010/02/tok-guru-oh-tok-guru.html

ALFAQER ILALLAH said...

Sapa yang kata penyokong PAS tu taik... orang tu pun macam taik juga...