Sahabat Lebai

Islam wajib bersatu

Kita banyak menyaksikan kekejaman kaum kafir terhadap umat Islam di serata dunia.

Mengapa umat Islam masih tidak mahu insaf dan bersatu demi perpaduan umah.

Selagi umat Islam berpercah belah, selagi itu lah kaum kafir mengambil kesempatan menindas umat Islam.

Bersatu lah umat Islam sebelum kehilangan kuasa politik dan kuasa memerintah.

Monday, January 4, 2010

PAS dan PKR terperangkap dengan isu "Allah"

Isu 'Allah' yang sedang di perbincangkan dengan hangat pada masa kini telah membuat PAS dan PKR dalam keadaan serba salah.

Nak sokong kaum kafir - pasti PAS akan kehilangan sokongan dari kaum Islam. Jika sokong kaum Islam, pasti PAS akan kehilangan sokongan dari kaum kafir.

Kini semua pemimpin PAS sedang berada dalam keadaan serba salah. Jika tersilap buat keputusan PAS akan terima bencana besar.

Sebenar nya isu ini telah timbul dengan kehendak 'Allah', menguji tentang ke ikhlasan PAS dalam membela Islam. Jika PAS benar2 membela Islam ianya harus berpendirian tegas menentang kaum kafir yang cuba merosakan akidah orang Islam. PAS tidak boleh berdolak-daleh lagi tentang isu 'Allah' ini.

PKR melalui seorang wakil nya telah menyatakan sokongan kepada pehak kafir dengan menyatakan mereka berhak mengunakan kalimah 'Allah' berdasarkan perlembagaan Persekutuan.

Cuma UMNO sahaja yang sekarang nampak ber sungguh2 berusaha menghalang kaum kafir dari mengunakan kalimah 'Allah'. Kita boleh membuat pertimbangan siapa sebenar nya pembela agama Islam di Malaysia, tidak lain tidak bukan UMNO. PAS cuma berlagak sebagai parti Islam, tetapi sedikit pun sudah tidak ada lagi jiwa Islam didalam parti PAS.

3 comments:

Jeepers Creepers said...

dalam pkr juga ada yang menentang.

Yb zulkifli dan penyokong pkr menentang penggunaan nama Allah s.w.t oleh pihak kristian.

begitu juga orang pas. ada yang sama sama menentang. sebab perkara ini dah melebihi perkara kepartian. ianya melibatkan akidah orang islam.

tak kiralah dia dari parti mana. yang penting kesucian islam kita pertahankan bersama sama.

hanya mereka yang sokong orang kafir ini ada dua sebab:
1.mata dan hati mereka sudah buta.
2.mereka ada agenda politik tertentu

cicitHJHASSANu said...

Allahuakbar...tiada Tuhan selain Allah.

jangan sesekali menggunakan kalimah Allah untuk kepentingan politik,bala Allah Amatlah besar kepada mereka yang masih tiada keinsafan diri...ini perkara besar.

jangan dibiarkan ia berlegar di fikiran rakyat tanpa penyelesaian semata-mata mahu menutup isu enjin pesawat hilang dan kenaikan harga barang secara terancang.

sekiranya penggunaan kalimah Allah bagi tujuan mengelirukan rakyat khususnya muslim ianya harus ditentang...

Allah,Tuhan sekelian alam dan makhluk di muka bumi ini..semuanya hak Allah,wallahua'lam

Anonymous said...

Heran juga kenapa subjek akidah, fekah, tasauf, hafazan, tafsir, hadis, mantik dan sebagainya tidak diajar secara komprehensif kepada pelajar-pelajar Islam di SK dan SMK.