Sahabat Lebai

Islam wajib bersatu

Kita banyak menyaksikan kekejaman kaum kafir terhadap umat Islam di serata dunia.

Mengapa umat Islam masih tidak mahu insaf dan bersatu demi perpaduan umah.

Selagi umat Islam berpercah belah, selagi itu lah kaum kafir mengambil kesempatan menindas umat Islam.

Bersatu lah umat Islam sebelum kehilangan kuasa politik dan kuasa memerintah.

Monday, February 1, 2010

PAS dan Pakatan Rakyat

Pakatan Rakyat yang di laung2 kan oleh PAS, PKR dan DAP selama ini sebenarnya tidak pernah ujud. PAS, PKR dan DAP tetap kekal dengan hala tuju nya masing2. Di Kelantan PAS perintah dengan cara PAS. Di P Pinang DAP pula perintah dengan cara DAP nya. Begitu juga dengan Kedah dan Selangor.

Di Kedah, PAS cuba perintah dengan cara PAS nya, malang nya tidak berhasil setelah di ugut dengan tindakan 'keluar' oleh DAP. PAS terpaksa kena 'runding' dulu dengan DAP jika mahu buat sesuatu hal.

Di P Pinang pula, PAS terus di buang ketepi oleh DAP walaupun ada seorang ADUN PAS. PAS langsung tiada suara di P Pinang.

Di Selangor, walaupun PAS ada 6 ADUN, tetapi suara PAS tidak boleh di terima-pakai dalam Pakatan Rakyat Selangor. PAS hanya ujud sebagai tunggul kayu mati sahaja.

Apa yang berlaku semasa pemerintahan PR di Perak tidak perlu diceritakan lagi kerana ianya sudah selamat selesai.

Pakatan Rakyat sangat kabur jika di tinjau dari segi pakatan nya. PAS, PKR dan DAP masing2 ada agenda tersendiri yang berlainan maksud dan tujuan. Masing2 ada niat jahat tersendiri yang tersembunyi dalam agenda politik mereka.

Jika PR di benarkan berkuasa, negara akan ditimpa bencana.

4 comments:

kif_0206 said...

Salam

nice blog..

bayan said...

Salam Bro,Pakatan Rakyat sebenarnya gila kuasa dan gila kekayaan.Bukan kesah sangat dgn masalah rakyat.Rakyat dibodohkannya.Nantilah PRU 13 baru dia tahu.Gua kasi KO.Tak ada kesian punya.PR merayu gua sula sama dia.

Anonymous said...

SLM PAK LEBAI..BTUL KATA LEBAI..MASING2 DGN 'KAEDAH' MASING2. BYGKAN KLU NEGARA NI DI PERINTAH OLEH MEREKA. ALAMAT BERTERABOR LAA NEGARA HUHUHU

cicitHJHASSANu said...

salam lebai...

harap2 khairy jamaludin akan berjaya menarik sokongan pengundi muda dalam membawa Malaysia terus maju...ayuh Khairy!

biarkan Pakatan Rakyat meneruskan perjuangan mereka untuk membela rakyat...sekiranya mereka dapat menguasai semula Perak,Umno dan Barisan Nasional ada caranya untuk merampasnya semula,Umno maha berkuasa...wallahua'lam