Sahabat Lebai

Islam wajib bersatu

Kita banyak menyaksikan kekejaman kaum kafir terhadap umat Islam di serata dunia.

Mengapa umat Islam masih tidak mahu insaf dan bersatu demi perpaduan umah.

Selagi umat Islam berpercah belah, selagi itu lah kaum kafir mengambil kesempatan menindas umat Islam.

Bersatu lah umat Islam sebelum kehilangan kuasa politik dan kuasa memerintah.

Thursday, February 4, 2010

PAS - tunggu apa lagi, tongkang Pakatan Rakyat sudah hampir karam

Belum pun genap setengah penggal Pakatan Rakyat di ujudkan oleh PAS, PKR dan DAP ianya sudah mula retak dan menunggu roboh. Pakatan Rakyat pasti akan roboh sebelum tiba PRU 13.

Yang pasti Kedah akan jatuh kembali kepangkuan BN/UMNO, ada kemungkinan besar Kelantan juga akan dapat ditawan oleh BN/UMNO. Bagi P Pinang agak sukar sedikit kerana pendirian kaum cina sangat berbeza dengan melayu. Pendirian mereka sukar di ramal. Kerana dalam pemikiran mereka cuma mahu cari untung sahaja.

Senario politik hari ini sudah banyak berubah. Ini berlaku disebabkan kebijaksanaan Perdana Menteri kita. Walaupun ada sedikit masalah dalam parti komponen nya terutama MCA. Tetapi ianya sedikit pun tidak menjejaskan sokongan rakyat terhadap kerajaan BN pimpinan UMNO.

Kita tidak boleh nafikan lagi bahawa Pakatan Rakyat sudah berada di ambang perpecahan. Mereka sudah tidak sehaluan lagi, PKR bermasalah dengan DAP, begitu juga dengan PAS yang bermasalah dengan PKR dan DAP. Permasalahan mereka ini telah membuat rakyat hilang kepercayaan. Pakatan Rakyat tidak layak memimpin negara Malaysia kerana semua pemimpin2 nya tidak sehaluan.

Yang paling terang dan nyata, sokongan kaum melayu/Islam terhadap Pakatan Rakyat sudah lenyap. Kepada melayu/Islam, PAS bukan parti Islam yang benar2 membela Islam. PAS sudah mengelirukan penyokong2 nya. PAS sanggup bersengkokol dengan DAP, PAS juga sanggup memecah-belahkan kaum melayu/Islam.

Sekarang PAS cuma tinggal nyawa2 ikan sahaja, menunggu saat tiba kematian nya sahaja.

2 comments:

Anonymous said...

NMPKNYA DAH ADA PUAK2 MILITAN FUCKATAN DH GALI KUBOR SENDIRI, DAH ADE YG NAK TERJUN TINGKAP, NAK MATI MINOM RACUN, NAK MATI KENE HEMPAP PUN ADE! HEHEH

Anonymous said...

PAS berlindung bawah dahan yang rapuh.... Tak lama lagi dahan tu patah.., terus jatuh atas kepala dia... kalau tak mampos pun..., tengkok pasti bengkok punya.

Perkudakan lah Islam tu....! Orang guna politik untuk perkuatkan Islam..., dia guna Islam untuk perkuatkan politik...

Dari jauh... dah nampak sangat dah 'gelabah'nya PAS ni...!