Sahabat Lebai

Islam wajib bersatu

Kita banyak menyaksikan kekejaman kaum kafir terhadap umat Islam di serata dunia.

Mengapa umat Islam masih tidak mahu insaf dan bersatu demi perpaduan umah.

Selagi umat Islam berpercah belah, selagi itu lah kaum kafir mengambil kesempatan menindas umat Islam.

Bersatu lah umat Islam sebelum kehilangan kuasa politik dan kuasa memerintah.

Tuesday, March 10, 2009

PAS UNTUK SEMUA




















Sudah dua kali PRK dia adakan, ke dua2 kali BN kecundang.

Kerajaan BN akan terus terpinggir dan di sisih oleh rakyat. Yang tinggal menyokong kuat BN cuma yang ada 'kepentingan' diri sahaja. Rakyat yang sedar kepincangan dan keburukkan BN akan terus menolak nya. BN sudah terlalu buruk pada pandangan mata rakyat biasa yang dan tiada 'berkepentingan' dalam BN.

Kaum bukan melayu sudah hampir 90% tidak menyokong BN, mereka telah berdiri teguh di belakang DAP atau PKR. Kaum melayu pula hampir 50% atau lebih telah berada dalam PAS atau PKR. Ini lah yang akan menyukarkan BN untuk menang sama ada pada PRK atau PRU . Sebagai contoh yang paling baik ialah di Kuala Terengganu, walaupun bilangan melayu nya melebehi 70% BN mengalami kekalahan.

Di Bukit Gantang BN akan menghadapi lebih kesukaran untuk menang. Melayu 65.5%, Cina 27.1%, India 9.1% dan lain2 bangsa 0.3%. Undi dari kaum Cina dan India akan berpehak kepada PAS iaitu sebanyak lebih kurang 30%. Ini bermakna PAS cuma perlukan 25% sahaja undi dari kaum Melayu.

Perkara yang sama juga tidak mustahil akan berlaku di Bukit Selambau dan di Batang Ai.
Pada pendapat lebai, Pakatan Rakyat akan dapat berkuasa jika dapat berkerjasama sedemikian hingga ke PRU13 nanti. TAPI malang nya dalam PR ada banyak 'katak2' yang mudah melompat keluar jika nampak 'lalat dan cacing' umpan dari UMNO.

No comments: