Sahabat Lebai

Islam wajib bersatu

Kita banyak menyaksikan kekejaman kaum kafir terhadap umat Islam di serata dunia.

Mengapa umat Islam masih tidak mahu insaf dan bersatu demi perpaduan umah.

Selagi umat Islam berpercah belah, selagi itu lah kaum kafir mengambil kesempatan menindas umat Islam.

Bersatu lah umat Islam sebelum kehilangan kuasa politik dan kuasa memerintah.

Friday, June 26, 2009

PAS P Pinang di Kencing DAP


Abang Mat Beca

Kerajaan 'Pakatan Rakyat' yang di laung2 kan oleh PAS, PKR dan DAP selama ini sebenarnya tidak pernah ujud.

Di Kelantan PAS berkuasa sepenuh nya dalam pentadbiran negeri. PKR cuma duduk menempel, DAP langsung tiada sebutan. Kelantan kerajaan PAS.

Di Kedah, walaupun DAP ada seorang ahli DUN, tetapi kerajaan PAS Kedah pinggirkan nya. PAS juga berkuasa penuh di Kedah.

Di P Pinang, sebagai balasan Kedah meminggirkan ADUN DAP, maka DAP P Pinang pula meminggirkan ADUN PAS. Satu balas satu.

Di Selangor, walaupun PAS ada jawatan EXCO, tetapi suaranya sudah jadi bisu, buta tuli di kongkong oleh DAP dan PKR.

Di mana ada ujud nya 'Pakatan' di antara PAS. DAP dan PKR?

Perak bernasib baik, dua orang ADUN PKR dan seorang ADUN DAP keluar dari 'Pakatan Rakyat"(yang tidak pakat). Ke tiga2 ADUN ini mengaku di hadapan Baginda Sultan bahawa mereka bertiga telah keluar 'Pakatan Rakyat' dan menyokong BN.

'Pakatan Rakyat' tahu bahawa mereka sudah kehilangan majoriti dalam Dewan. Tetapi malang nya, mereka memberontak melawan Baginda Sultan. Sampai ada ahli PAS yang mahu bubuh diri minta di langgar oleh kereta rombongan Baginda Sultan.

Perbuatan kurang ajar ini telah membangkitkan kemarahan rakyat negeri Perak terhadap 'Pakatan Rakyat'.

4 comments:

Anonymous said...

Nampak sangat gambar edit...dah la dari buat fitnah

Naruto sensei said...

Patutlah nak sangat jadi mangkuk memang otak mangkuk ...hayun je lah kamu ni...

Masa BN menang di Pulau Pinang Gerakan perintah kan...Mana UMNO masa tu ye Tak nampak pun...?

Sampai banyak tanah orang Melayu
gerakan majukan...Ish ish ish pembangunan maju sungguh Melayu Pulau Pinang masa tu ye....

Dasar Pelawak...

Kesian MelayuUMNo ditipu..si mangkuk Hayun...

pakngah santan said...

fakta yang nyata tetapi pedih untuk diterima. pas sebenarnya yang dimangkuk-hayunkan oleh dap. sebab tu dap exploit bab ugama kerana pas akan telan bulat-bulat. senang saja modus operandi dap.

gambar tu memanglah diedit. saja buat humor. itu pun ada orang tak boleh bezakan.

kita tahu dari dulu memang cina (tak kira parti apa) yang kontrol penang. umno cuma ada kuasa politik. tapi dap masih tuduh Gerakan tunduk kepada umno. dengan tuduhan ini, dap dapat kuasai penang sekarang.

namun melayu pr cuma nampak umno yang gadai tanah melayu di penang. tapi kalau betul dah gadai, buat apa nak bagi lagi tanah kepada cina? cukuplah depa dah ambil masa pemerintahan bn dulu. tak ke gitu?

kepada naruto, hang pi tanyalah anwar apa dia buat kepada melayu penang dulu? kuarters kerajaan di pulau tikus dan tanah di kampung teluk dah jadi shopping kompleks. nasib baik tanah di teluk air tawar tak sempat gadai pasal gawat. tanah sebelah K4 pun tak tau apa perancangannya dulu. hang pi check siapa yang kaya???

sebenarnya melayu pr ditipu hidup-hidup oleh pemimpin depa. cakap retorik bolehlah.

melur45 said...

Melayu PP kena naya dik UMNO dan BNada 2 TPM dan 1 PM tapi nasib tetap tak berubah satu masa dulu kusi UMNO banyak dari gerakan tapi tak leh jadi KM apa tak dak batuke UMNO masa tu Anuar TPM pe masa tu.Sapa tipu melayu buat projek Bandar perda ambik tanah orang melayu harga ciput tapi jual semula semula kePerda harga ganda-ganda sapa untong Ketua-ketua UMNO BN yang rugi hilang tanah orang Melayu termasuk aku Ahli PAS yang dipaksa keran AKTA pengambilan tanah untuk pembangunan sapa yang lulus akta itu ahli parlimen BN anak haram jadah le.