Sahabat Lebai

Islam wajib bersatu

Kita banyak menyaksikan kekejaman kaum kafir terhadap umat Islam di serata dunia.

Mengapa umat Islam masih tidak mahu insaf dan bersatu demi perpaduan umah.

Selagi umat Islam berpercah belah, selagi itu lah kaum kafir mengambil kesempatan menindas umat Islam.

Bersatu lah umat Islam sebelum kehilangan kuasa politik dan kuasa memerintah.

Thursday, June 4, 2009

Politik Cina



Lebai memang suka dengar ceramah PAS. Setiap kali ada ceramah PAS di daerah Lebai tidak pernah miss mendengar nya. Dalam ceramah PAS ni ada juga yang betul dan ada juga yang dicakap kan nya tu tidak betul. Kita sendiri kena berfikir dan mempertimbang kan nya.

Salah satu penceramah PAS yang Lebai sangat gemari ialah Mat Sabu. Mat Sabu ni pada pendangan Lebai ianya lebih hebat dari Sukarno bekas president Indonesia dulu. Salah satu dari ceramah nya yang Lebai masih ingat ialah berkenaan kebijaksanaan cina berpolitik.

Kata beliau, setiap kali diadakan PRU, orang melayu berpecah - ada yang sokong UMNO, ada yang sokong PAS, ada yang sokong PKR dan ada juga yang sokong DAP.

Orang cina pula, pada setiap kali PRU di adakan, cina bersatu. Bersatu dalam MCA atau Gerakan atau DAP. Dan ini lah masanya mereka menuntut apa saja yang mereka hendak. Setiap PRU mereka mendapat habuan besar dan orang melayu pula dapat rugi besar.

Dengan cara mereka buat ini, sedikit demi sedikit hak2 orang melayu telah terhakis.

Sekarang, ugutan yang paling besar ialah - "hak sama rata" (Malaysian Malaysia). Paling malang dan paling menyedihkan, tuntutan mereka ini telah disokong pula oleh PAS dan PKR.

PAS dan PKR sanggup korban kan "hak orang melayu" yang tinggal sekumit ini hanya kerana ingin berkuasa memerintah. Kuasa memerintah bersama DAP.

Kaum cina akan menuntut dan terus menuntut sehingga mereka dapat berkuasa penuh seperti Singapura. Buat permulaan, mereka sudah dapat menguasai P Pinang sepenuhnya, berkongsi kuasa di Selangor dan Perak. Perak bernasib baik kerana dapat di selamatkan buat sementara waktu. Pada PRU 13 nanti belum tentu lagi.

Mereka sudah menguasai ekonomi, dan tindakan seterusnya menguasai tampuk pemerintahan pula.

Mereka akan berjaya jika PAS dan PKR terus membantu nya. Mereka tahu bahawa gabungan PAS dan PKR bukan satu gabungan yang baik dan kukuh. Kepada mereka jika dapat memerintah satu penggal pun sudah cukup baik.

Sebagai contoh terbaik ialah di negeri Perak, tak sampai 1 tahun memerintah sudah boleh mengagih kan tanah bumi Perak kepada kaum nya untuk selama 999 tahun. Jika mereka dapat terus berkuasa 1 penggal - habislah bumi Perak ini mereka kuasai 999 tahun.

Orang melayu harus sedar sebelum terlambat. Bersatu lah demi agama Islam, bangsa Melayu dan negara Malaysia kita.

6 comments:

Alias Mohd Yusof said...

dalam kita sibuk melaungkan Satu Malaysia, orang Melayu disuruh bersatu melawan cina, dan cina pula disuruh bersatu melawan Melayu.
Hendak kemana sebenarnya kita?

Jeffry said...

SALAM ZIARAH PAK LEBAI
IBARAT KADUK NAIK JUNJUNG. DAH DIBERI BETIS NAK PEHA. MEREKA TAK PERNAH BERSYUKUR MALAH MENJADI LEBIH TAMAK HALOBA DR SEBELUM NI. SEPATUTNYA MEREKA TAK LAYAK TINGGAL DI BUMI M'SIA

PaKMie said...

Salam..

Cina mengamalkan cara berpolitik yg betul. Cina berjuang dlm politik utk kepertingan kaumnya. Melayu berpolitik mengikut nafsu. Biar sesama melayu tergadai tak apa asalakan perut sendiri buncit dan dapat kuasa.

Pakmie sokong atas yg dipaparkan oleh Lebai mangkok...

Asalamualaikum dan salam perjuangan utk semua...

A K U said...

Salam keimanan dan kemanusiaan...



Putaran waktu yang pantas belalu membuat diri semakin matang dan dewasa... lebih mengetahui isi dunia dengan pandangan dan fikiran yang bebas merdeka dari kebodohan yang lampau... Suatu masa dahulu teringat ketakutan kepada hantu yang suka menyorok kanak-kanak diwaktu senja... (Nama hantu tu sedikit lucah... Hantu Te**k) Antara kebenaran dan kepalsuan ia menjadi senjata paling berpengaruh dan berkesan untuk memastikan anak-anak yang baru kenal dunia dan bermain-main di luar rumah dapat dikumpul balik ke rumah masing-masing.. Sakatan ibu bapa berkenaan mampu membuat semua kanak-kanak takut bermain-main di luar rumah bila senja menjelang tiba... Di dalam rumah pun begitu gertakan dan ketakutan kepada hantu menjadi senjata paling berkesan untuk memastikan kanak-kanak terus menerpa dan memeluk erat kaki ibubapa masing-masing kerana takutkan hantu... Semua cerita-cerita berkenaan telah menjadi senjata berkesan dalam mengawal anak-anak pada zaman saya kanak-kanak dahulu.... Sekarang mungkin masih ada lagi ibubapa yang menggunakan kaedah menakut-nakutkan untuk mengawal anak-anak mereka sebab daya fikrah yang belum matang dan kebodohan anak-anak kecil memudahkan cara berkenaan digunakan sebagai senjata paling ampuh dan tiada tolok bandingnya.








Namun dewasa ini didapati pula cerita hantu Cina yang dikatakan telah lama ada dan bila-bila masa boleh muncul dan mengamuk telah diheboh-hebohkan ke seluruh Alam Melayu. Hantu Cina ini dikatakan akan makan orang Melayu kalau orang Melayu tak bersatu padu dan meninggalkan nasihat "Bomoh Handal" yang dikatakan pahlawan hebat yang dapat melawan Hantu Cina berkenaan. Telah lebih 50 tahun orang-orang Melayu percaya dengan kehebatan "Bomoh Handal" berkenaan dalam berdepan dengan Hantu Cina.. sehingga tiada suara.. tiada kata.. tiada nasihat lagi yang Orang Melayu ikut melainkan hanya mengangguk setiap kata-kata dan nasihat "Bomoh Handal" berkenaan... Namun semakin lama manusia semakin cerdik dan semakin pandai akhirnya cerita Hantu Cina nak makan Melayu berkenaan ternyata cerita yang diada-adakan... ia hanyalah mainan karut "Bomoh Handal" untuk memastikan Orang Melayu menjadi pelangan tetap mereka dan terus memeluk erat kaki "Bomoh Handal" sampai bila-bila selagi ada orang yang ketakutan kepada "Hantu Cina"... Masa terus berputar dan sekarang cerita tentang "Hantu Cina" semakin bergema seperti yang telah diwar-warkan oleh "Bomoh Handal" Ramai juga Orang Melayu yang sedang kecut perut dan mengigil ketakutan yang amat sangat... Namun demikian lebih ramai lagi yang tidak mahu lagi percaya kepada "Bomoh Handal" berkenaan malah ramai dari mereka yang ketawa besar terbahak-bahak beramai-ramai mengenangkan kebodohan mereka selama ini... Keadaan ini berlaku kerana semakin ramai yang celik mata dan celik akal untuk tidak mempercayai lagi kata-kata "Bomoh handal" berkenaan yang ternyata hanya mengambil kesempatan di atas kebodohan orang lain... Ramai juga Orang Melayu yang cerdik telah menyamar jadi orang lain dan bukan Orang Melayu (tak berdosa disisi Islam menyamar sebagai bukan Melayu) semata-mata supaya penyakit ketakutan kepada "Hantu Cina" berkenaan tak berjangkit kepada mereka... Sekian Wassalam...

tabuan said...

akm..
Melayu kena buang politik padan muka

Aspirasi said...

ramai orang tahu dan sedar... tapi ramai juga buat tak tahu dan berdiam diri.