Sahabat Lebai

Islam wajib bersatu

Kita banyak menyaksikan kekejaman kaum kafir terhadap umat Islam di serata dunia.

Mengapa umat Islam masih tidak mahu insaf dan bersatu demi perpaduan umah.

Selagi umat Islam berpercah belah, selagi itu lah kaum kafir mengambil kesempatan menindas umat Islam.

Bersatu lah umat Islam sebelum kehilangan kuasa politik dan kuasa memerintah.

Tuesday, June 23, 2009

Pemimpin, Ahli dan Penyokong PAS


President PAS

Durian runtuh yang menimpa PAS pada PRU12 yang lalu se mata2 dari ehsan DAP dan PKR. Kini PAS merasakan dirinya sudah kuat dan diterima oleh semua gulungan rakyat.

PAS sudah menjadi angkuh, riak, takbur dan terlalu sombong kerana mendapat sokongan dari kaum kafir. Sokongan kaum kafir ini sebenarnya untuk memecahkan kuasa politik melayu/Islam.

Semasa dalam BN kaum kafir ini sudah nampak kuasa politik melayu/Islam semakin kukuh. Jika mereka terus berada dalam BN kuasa politik melayu/Islam ini tidak dapat di pecahkan.

Kaum kafir ini telah mendapat idea, dengan menyokong PAS dan PKR mereka boleh pecahkan kuasa politik melayu/Islam dengan mudah. Mereka tahu kaum melayu/Islam akan terbahagi kepada tiga kumpulan.

Kaum kafir ini bijak, mereka berjaya memecahkan melayu/Islam, sedangkan mereka pula sudah bersatu dalam satu parti iaitu DAP.

PAS yang sentiasa bermusuhan dengan UMNO - seperti kumpulan Fatah dan Hamas. Cuma bezanya belum sampai berbunuh bunuhan sahaja. PAS sentiasa menuduh UMNO kafir, sedangkan PAS bersengkokol dengan kafir.

Hari ini kaum melayu/Islam sudah mula sedar, perpecahan kuasa politik melayu/Islam sangat merugikan melayu/Islam. Jika melayu/Islam mahu terus berkuasa sebagai teras pemerintah, melayu/Islam harus bersatu.

Sebenarnya PAS sudah menjadi parti menempel dalam PR. Yang berkuasa dalam PR ialah DAP dan PKR. Segala keputusan harus mendapat mandat dari DAP dan PKR.

Walaupun PR mendapat kuasa memerintah, PAS akan tetap menjadi seperti MIC dalam BN sahaja.
Berapa kerusi parliment yang boleh diperolehi oleh PAS jika dibandingkan dengan DAP dan PKR?

Pemimpin2 PAS ada yang masih mahukan kuasa politik melayu/Islam terus dipertahankan.

Ahli2 PAS juga sudah semakin ramai yang sedar bahawa kuasa politik melayu/Islam harus dipertahankan.

Penyokong2 PAS sudah hilang kepercayaan nya terhadap pemimpin2 PAS yang menjilat ponggong DAP dan PKR.

PAS sudah retak - ramai ada yang sedar bahawa kuasa politik melayu/Islam mesti diperkuatkan dan dikekalkan.

Jika PR dapat memerintah - kuasa politik melayu/Islam akan punah.

11 comments:

kelambuharimau said...

memang betul! saya sokong..tapi tak mungkin PAS diberi peluang untuk bertanding di kawasan Parlimen , DAP dan PKR nak taruk kat mana...PAS hanya akan bertanding di kawasan majoriti melayu melawan umno.manakala PKR dikawasan campuran dan DAP di kawasan bandar..PAS bertanding di DUN je la..orang melayu sekarang dah tolak PAS sebab hanya tunggangan DAP

TokAyah said...

Orang2 PAS tengah syok sendiri.

Anonymous said...

PAS = PENJIAT ANWAR SODOM

Anonymous said...

PAS = PENJILAT ANUar SODOM

ZulAbMaJiD said...

Inilah masalahnya bila kita FANATIK hanya puak2 kita sahaja yang betul (walaupun salah) dan puak2 lain semua salah (walaupun betul). Inilah yang terjadi kepada penyokong2 PAS

lebai-mangkuk said...

Ribuan Terima Kasih kepada tetamu terhormat yang sudi mencoretkan pandangan nya.

Lebai bukan penyokong mana2 parti. Apa yang lebai catat dilaman ini se mata2 berdasarkan kepada keadaan politik semasa.

Nyata nampak jelas bahawa kuasa politik melayu/Islam sudah terhakis.

Puak kafir terlalu berani dan lantang mempertikaikan hak2 kita.

Ini berlaku kerana kaum melayu/Islam berpecah dalam politik. Sedangkan mereka sudah bersatu dalam DAP.

Briged Akhdor LR2 said...

yang penting kerajaan perpaduan tidak terjadi..tak guna berpadu di kala perak dirampas...dikala hak royalti dinafikan di negeri pakatamn rakyat..kenapa harus ditubuhkan jkkp apabila jkkk teah dilantik ,lebih mlang di perak terus dipecat,lebih baik berpadu dgn Dap dan pkr yg lbh menguntungkan pas drpd berpadu dgn BN YG SUKAR DIPERCAYAI..kami takkan lupa apa yg BN telah lakukan terhadap pas SEBAB TU LAH PENYOKONG PAS MEMbantah keras .UMNO akn buat apa saja utk berkuasa ..

lebai-mangkuk said...

Sebenarnya, tiada siapa yang merampas Perak dari PR.

Kerajaan PR jatuh kerana dua orang ADUN PKR dan seorang ADUN DAP keluar PR menjadi ahli bebas dan menyokong BN.

Sama ada mereka dibeli atau dipujuk, itu lain cerita.

Apabila 3 ADUN PR sudah keluar PR, maka PR sudah kehilangan majoriti nya dalam Dewan.

Tidak ada sebab PRU negeri untuk diadakan semula.

Gedung Akal said...

Tuan,
Politik perkauman adalah politik gaya lama.
Generasi muda yang cerdik akan menolak sama sekali politik jenis ini. Ini politik nostalgik orang tua yang takut kepada bintang tiga dan Jepun.

Apa pulak politik baru? Sila baca ini: http://gedungakal.blogspot.com/2009/05/politik-baru-itu-apa.html

Politik gaya lama hanya pentingkan kuasa, bersifat perkauman,politik untuk perut dan kemaluan.
Pemipin politik gaya lama tidak pernah rasa berslah kepada bangsa sendiri. Sila baca ini:
http://gedungakal.blogspot.com/2009/05/1.html

Blogger lama mahu pun baharu yang gaya politiknya lama wajib baca yang ini:
http://gedungakal.blogspot.com/2009/06/blogger-selak-kain-blogger-gaya-lama.html

lebai-mangkuk said...

Tidak ada apa2 makna nya jika kuasa politik melayu/Islam sudah terancam.

Mahukah anak-cucu anda kehilangan kuasa politik nya?

Sejarah sudah menyuwarakan, jika sesuatu bangsa itu berpecah-belah merebut kuasa, akhirnya terus kehilangan kuasa.

Islam memerintah Spain lebih 500 tahun. Akhirnya kehilangan se gala2 nya kerana berpecah-belah merebut kuasa sesama sendiri.

Anonymous said...

kenapa lebai mangkuk tak kaji kenapa islam yang memerintah spain tu hancur..saya sarankan pak lebai cari buku mengenai kejatuhan islam di spain..
islam spain hancur sebab
1)amalan rasuah yang berleluasa
2)pemimpin hanyut dibuai kesenangan dunia
3)keruntuhan akhlak
dan pelbagai lagi yang hampir serupa melanda parti umno..kome baca leer sendiri..
kome suka ke lihat melayu tu sekadar melayu je..islam nya hampeh..islam pada ic.. apa komen mike mengenai bukit bintang..mike bangga ke..yang dok tuang arak tu orang kita..yang dok jadi gro tu orang kita..tokey nye kafir laaa.. sampai bila mike nak share dosa sebab sokong orang yang halalkan arak yang bercukai,judi dan pusat hiburan yang berlesen..ada la pulak pemimpin mike buat cadangan bodoh supaya cukai arak dikurangkan dan pusat hiburan dilanjutkan operasi sampai pagi.. tak ke bodoh namanya tu..
bagaimana laa orang islam nak sokong kalau yang si melayu tak berapa nak ikut islam tu tak buat perubahan..mencegah lebih baik dari merawat..kalau betul la umno nak buat perpaduan..ubah lah gaya kepimpinan tu..bukannya ajak pas bergabung untuk selamatkan survivor deme je..