Sahabat Lebai

Islam wajib bersatu

Kita banyak menyaksikan kekejaman kaum kafir terhadap umat Islam di serata dunia.

Mengapa umat Islam masih tidak mahu insaf dan bersatu demi perpaduan umah.

Selagi umat Islam berpercah belah, selagi itu lah kaum kafir mengambil kesempatan menindas umat Islam.

Bersatu lah umat Islam sebelum kehilangan kuasa politik dan kuasa memerintah.

Friday, July 17, 2009

Kuasa Politik dan Kuasa Ekonomi


Harapan Penyokong PAS.

Orang melayu perlu sedar, selama lebih 60 tahun selepas merdeka , walaupun dengan berbagai cara dan usaha dilakukan oleh pemimpin UMNO tetapi malangnya kaum melayu masih tidak dapat menandingi berkuasa ekonomi kaum cina.

Usaha ini masih diteruskan untuk membantu orang2 melayu menguasai dalam bidang ekonomi. Sebenarnya kaum cina walau dimana sahaja mereka berada mereka menguasai ekonomi negara itu. Sebagai contoh di Thailand, Indonesia, Philipin dan dikebanyakan negara di Tenggara Asia kaum cina telah menguasai ekonomi nya.

Di negara2 tersebut kaum cina ini cuma menguasai bidang ekonomi sahaja. Tetapi mereka tidak diberi peluang berkuasa dalam bidang politik. Berlainan pula dengan Malaysia, kaum cina diberi peluang untuk menguasai bidang politik pula.

Jika kaum cina sudah berkuasa dalam bidang ekonomi dan berkuasa pula dalam bidang politik, apa yang ada tinggal untuk orang melayu? Sedangkan kedua2 kuasa inilah yang akan menentukan siapa yang berkuasa memerintah negara.

UMNO bukan lah parti yang sangat baik, se tidak2 nya sudah berjaya mempertahankan kuasa politik melayu selama lebih 60 tahun.

14 comments:

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdp.blogspot.com

Melayu menang kotei besar jea...

Anonymous said...

Al-Juburi + N.Ajis = Melayu pasti hilang di Dunia. Ayuh, leburkan hasutan jahat si Al-Juburi dan fatwa batil si N.Ajis tua nyanyuk.

Zolkharnain Abidin said...

Umno pertahan kuasa politik Melayu? Hah... orang Umno sendiri pun tidak percaya dengan kenyataan ini.

Rupa-rupanya orang Melayu bertambah miskin dan ketinggalan adalah kerana kejayaan Umno mempertahan kuasa politik Melayu.

Inilah ilmu baru yang saya dapat hari ini. Terima kasih dengan ilmu yang tidak berfaedah ini.

pis said...

saudara zolkharnain saya begitu sedih dengan pemikiran orang seprti saudara. adakah saudara orang melayu islam. cara saudara cakap macam DAP kafir.

Anonymous said...

zol ni berapa jenis melayu yang suka meliwat. meliwat agama dan bangsa. cakap gunalah akal bersandarkan fakta .

Anonymous said...

zolkarnain mesti kaki liwat. liwat cina DAP yang nak buat Selangor macam Hong Kong, land of gansterism.

Nasib baik Dr Zambri amek Perak awal-awal, kalau tak Perak would also be ruled by underworld.

Anonymous said...

sedarlah bangsa ku, atas kejayaan kerajaan sebelum ini lah yang menjadikan bilangan golongan pertengahan melayu semakin ramai. Berapa ramai orang melayu yang berkenderaan hebat, rumah hebat, belanja hebat, pendidikan hebat, . Jika tiada dasar-dasar yang hebat, mana mungkin ini semua terhasil.

ruyom said...

The only party trying to stir this up as a racial issue are all the moronic Umno gangs and Umno controlled media. So Yang Bodoh Nazri - please stop accusing others of racial incitement!

I can't help but notice BN desperate measures to stir racial emotions with killings of first Kugan and now Teoh. We know Umno got away with it in 1969. Now we hope our PAS comrades will put you Umno dogs in check.

BN fall is now complete……….Nazri will be shitting in his pants soon!

vesewe said...

Semi Value, Najis, Hisppukidin, Bodowi……….all these idiots of the corrupt Umno government - one thing is certain - majority, a very high majority of the public does not believe anything the stupid, lying and corrupt Umno government says anymore.

This Umno government has zero credibility with the people of Malaysia and one of the reasons is the public is more knowledgeable and intelligent than all those idiots in government especially those dumb shit heads in Umno.

romsam said...

If only the malays are a bit smarter, then BN won’t win.

The problem is malays are too damn stupid that they keep voting for BN.

I don’t know what poison BN gave to make them in this state.

MOHAMADAZHAN said...

Salam. melayu gah di dunia kerana islam. sejarah telah menceritakan Kesultanan Melaka hebat kerana Islam.

Pepecahan melayu tak menjejjaskan islam pun.

pepecahan Kaum arab ketika kedatangan Islam yang dibawa oleh nabi tidak menjejaskan islam malah berpuluh tahun kemudian islam telah mampu menguasai dunia.

wallahua'lam

MOHAMADAZHAN said...

bersatu atas nama agama bukan bangsa.

kat dunia ni islam yang gah bukan melayu. melayu area nusantara sahaja.

Anonymous said...

Sedare,
di Malaysia maksud melayu tu orang yang beragama islam le, ape bodoh sangat.

sedo le melayu di Malaysia sedang di permainkan oleh kaum kafir.

PAS, name aje parti islam - islamnya dah luntur. sebab terlalu ingin nak memerintah Malaysia.

bodoh punya penyokong PAS.

PAS-PKR-DAPigs said...

Blogger MOHAMADAZHAN berkata...

Salam. melayu gah di dunia kerana islam. sejarah telah menceritakan Kesultanan Melaka hebat kerana Islam.

Pepecahan melayu tak menjejjaskan islam pun.....


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

islam memang tidak terjejas hari ini, yang sedang mau terjejas ialah 'kuasa politik' melayu/islam.

anda belajar tinggi pun tak boleh faham apa yang dimaksudkan 'kuasa politik',

bengong punya student!