Sahabat Lebai

Islam wajib bersatu

Kita banyak menyaksikan kekejaman kaum kafir terhadap umat Islam di serata dunia.

Mengapa umat Islam masih tidak mahu insaf dan bersatu demi perpaduan umah.

Selagi umat Islam berpercah belah, selagi itu lah kaum kafir mengambil kesempatan menindas umat Islam.

Bersatu lah umat Islam sebelum kehilangan kuasa politik dan kuasa memerintah.

Friday, October 30, 2009

Bijaknya kaum cina berpolitik

Kaum cina adalah terdiri dari kaum paling bijak berniaga dan berpolitik. Kebijaksanaan nya berpolitik ini telah terbukti apabila mereka berjaya dapat menguasai Singapura sepenuhnya tanpa masalah besar.

Orang melayu harus sedar dan insaf mengapa pulau Temasik ini terlepas ketangan cina. Adakah ianya disebabkan kebebalan orang melayu berpolitik?

Kini dengan jelas mereka sudah mula memainkan peranan nya untuk menguasai politik ditanah air kita pula.

Semenjak negara merdeka kaum cina ini berganding rapat dengan UMNO dalam BN. Kini mereka telah dapat menguasai ekonomi negara ini. Kini sudah tiba pula masanya untuk mereka menguji kebolehan nya dalam menguasai politik pula.

Ujian ini telah mereka tunjulkan pada PRU12 yang lepas, hasilnya mereka berjaya menawan P Pinang.

Sekarang orang melayu sudah tiada pilihan lain selain dari BERSATU, jika orang melayu gagal disatukan, pasti orang melayu akan kehilangan kuasa politiknya secara total.

3 comments:

Jeffry said...

SLM PAK LEBAI..KLU ORG MELAYU BIJAK2 BELAKA MCM ORG CINA MMG CUN!. TP ALHAMDULLILAH SEJAK MERDEKA ORG MELAYU ADE SKET KESEDARAN. TU PUN CUMA BAPER KERAT JE. KERAJAAN DAH BUKA PELUANG JADI ORG MELAYU PATUT REBUT DAN JGN SESEKALI LEPASKAN PELUANG!

Qaseh Bonda said...

Nabi pun berpesan...tuntutlah ilmu sampai ke negeri cina.Memang orang Cina bijak serba serbi...sebab tu bila dah dapat hidayah masuk Islam, mereka jadi muslim sejati...sebab mereka awal2 lagi dok praktik apa yang nabi buat...
Bila dah Islam mereka akan kekalkan nama keturunan...melambangkan kekuatan pegangan yang jitu..benua cina benua tertua...

Berbeza dengan orang melayu...nama saja Islam...asal usul pun tak kenal...hindu ke cina ke siam ke jawa ke.. dah sibuk dok laung ketuanan melayu..
Mana ada melayu jati kalau tak di campurkan dengan darah2 di atas..yang asli tu yang masih di hutan sana..

pejuangmuda said...

melayu je xbijak..... bongok cam dulu... kalu dah tau cina ni xbetul. watpe amik n iktiraf warganega kaum cina ke malaysia?...
hah, bongok lah org dulu2.. kalu kmu masih salahkn org cina.. buka mata, korek otak bagi melayu bongok sedo n paham nape cina cm ni....sebab tu lah melayu yg bongok bagi genting highland kat cina kaye n wat judi bebanyak.....