Sahabat Lebai

Islam wajib bersatu

Kita banyak menyaksikan kekejaman kaum kafir terhadap umat Islam di serata dunia.

Mengapa umat Islam masih tidak mahu insaf dan bersatu demi perpaduan umah.

Selagi umat Islam berpercah belah, selagi itu lah kaum kafir mengambil kesempatan menindas umat Islam.

Bersatu lah umat Islam sebelum kehilangan kuasa politik dan kuasa memerintah.

Monday, March 1, 2010

Bermula dari sini...........


Satu demi satu pemimpin PKR sudah mula tinggalkan parti serpihan UMNO yang dah mula roboh. Ia nya bermula dengan dua orang ADUN PKR di negeri Perak, Dua orang ADUN PKR bersama seorang ADUN DAP telah berjaya menumbang kan kerajaan Pakatan Rakyat di negeri Perak.

Selepas itu satu demi satu pemimpin2 PKR ini sudah mula tinggalkan PKR. Besar kemungkinan sebelum PRU13 menjelang PKR akan bubar. Ianya akan bubar seperti Semangat 46 dibubarkan satu ketika dulu.

Sebenarnya PKR ini tidak banyak bezanya dengan Semangat 46 yang sudah lama mati itu. Ke dua2 parti ini dibentuk dari serpihan ahli2 UMNO yang belot dan keluar parti. Parti ini juga di sokong oleh ahli2 yang  ter ikut2 sama pemimpin nya yang tidak puas hati terhadap pucuk pimpinan UMNO.

PKR seperti juga Semangat 46, ianya tidak kukuh dan tidak punya pendirian yang tetap. Ahli2 nya masih lagi kuat berpegang kepada semangat UMNO. Jika ada peluang atau diberi peluang pasti mereka akan melompat balik kepada UMNO.

Kebanyakan pemimpin2 PKR ini memang tidak sesuai berjuang bersama PAS atau pun DAP dalam Pakatan Rakyat. Ke tiga2 parti ini tidak sehaluan perjuangan nya, PAS untuk negara Islam, PKR untuk merampas kuasa dari UMNO dan DAP untyuk memperjuangkan kaum cina dan india sahaja. Tambah buruk lagi DAP anti melayu/Islam.

Berkuasanya DAP di P Pinang telah mempamirkan sifat dan sikap buruk nya. DAP telah melupakan jasa2 PAS dan PKR yang telah banyak berjasa membantu nya menawan P Pinang. PAS terus dilupakan oleh DAP, PAS langsung tidak nampak ujud di P Pinang walaupun ada seorang ADUN nya.

Walaupun PKR diberikan jawatan kerana bilangan ADUN nya ramai dari PAS tetapi keujudan nya dalam EXCO dipandang sebagai sampah sahaja. Inilah yang telah menyebabkan beberapa orang ADUN PKR berasa tidak puas hati dan keluar dari Pakatan Rakyat.

Jika dinilai secara kasar, tidak pernah ujud pakatan dalam negeri2 yang dikuasai oleh Pakatan Rakyat. Lihat sahaja Kelantan dan Kedah, ianya di tadbir 100% oleh PAS. P Pinang pula di tadbir 100% oleh DAP. Di Selangor pula walaupun secara kasarnya ia nampak di tadbir oleh Pakatan Rakyat, tetapi DAP lah yang lebih nampak berkuasa.

Negara akan musnah jika ianya di tadbir dengan cara Pakatan Rakyat yang tidak sepakat ini.

2 comments:

10 BUDAK HITAM said...

Salam Sdr,

Parti Keadilan Rakyat semakin menuju kehancuran.Satu demi satu dilihat keluar dari parti pakatan rakyat ini.

Apakah signifikan nya pada Pakatan Rakyat di Perak? Barangkali isu yg menghimpit komponen PR ini ada hikmahnya pada PAS di Perak.

Nizar dilihat akan gunakan Sidang DUN Perak akan datang sebagai dalang ganti untuk mengaburi pandangan rakyat terhadap kepincangan PR.

Lihatlah nanti,segala wayang kulit, undang-undang rimba, pelakon terbaik anugerah skrin dan berbagai lagi bakal menggegarkan sidang dun perak 30 Mac!


--------------------------------------------------------

10 SiBudak Hitam Akan Terjah, Bongkar Dan Kerjakan !

Anonymous said...

Betul tu..sebenarnya DAP yang berkuasa di semua negeri bawah PR hatta Kelantan sekali pun...sebab wakil2 rakyat PAS dan Melayu PKR semua bodoh2...sijil2 yang dorg dapat di Universiti semuanya dorg beli....hanya wakil2 rakyat UMNO saja yang cerdik...