Sahabat Lebai

Islam wajib bersatu

Kita banyak menyaksikan kekejaman kaum kafir terhadap umat Islam di serata dunia.

Mengapa umat Islam masih tidak mahu insaf dan bersatu demi perpaduan umah.

Selagi umat Islam berpercah belah, selagi itu lah kaum kafir mengambil kesempatan menindas umat Islam.

Bersatu lah umat Islam sebelum kehilangan kuasa politik dan kuasa memerintah.

Friday, January 8, 2010

Herald Weekly bikin PAS dan PKR terkangkang.

Sebenarnya pemimpin2 PAS lebih arif dan tahu mengapa 'Herald Weekly' ber sungguh2 mahukan kalimah 'Allah' diguna pakai dalam terbitan nya setiap minggu.

Malang sungguh bagi penyokong2 PAS yang mengharaf kan perjuangan PAS terhadap Islam telah dikhianati. Pemimpin2 PAS langsung tidak menyatakan bantahan terhadap Herald Weekly mengunakan kalimah Allah.

Sebaliknya melalui presiden parti PAS kenyataan nya se olah2 menyokong dan menguatkan lagi sokongan nya melalui tafsiran dari potongan ayat2 Al Quran.

Lebai memang kurang arif tentang tafsir menafsir Al Quran. Tetapi tentang niat dan tujuan Herald Weekly mahukan kalimah Allah diguna pakai dalam makallah nya memang ada niat dan unsur tidak baik.

Herald Weekly adalah salah satu alat yang paling berkesan dalam misi DAKWAH agama kristian di dunia.

Herald Weekly diterbitkan dalam berbagai bahasa, termasuk bahasa melayu. Sebaran nya sangat meluas dan percuma.

Apa yang sangat 'merisaukan' lebai ialah tentang anak cucu cicit kita yang kurang penerapan ilmu keIslaman nya - akan mudah terpesong.

Cuba kita perhatikan dan buat penilaian rambang - tetang anak2 muda-mudi kita hari ini. Berapa peratus kah yang benar2 faham dan menghayat Islam. Kalau nak pasti, cuba buat tinjauwan sebelum waktu magrib. Berapa ramai anak2 muda kita bersidai di tepi2 persimpangan jalan, diwarong makan, dipasar raya dan tempat hiburan.


Mungkin anak cucu cicit Tuan Guru-Tuan Guru PAS tidak akan 'termakan' oleh dakyah ini, tetapi bagaimana pula dengan anak cucu cicit kami. Boleh kah terjamin terselamat dari dakyah ini.

6 comments:

Anonymous said...

SLM LEBAI..AL JUBURI BUKAN AMIK KISAH PUN PSL AKIDAH ANAK CUCU KITA. WLU PUN TERPAKSA MENGADAI AGAMA SBB PAS PUN TURUT SAMA KERANA NAK BERKUASA. ASALKAN CITA2 DIORANG NK JEJAK KAKI KE PUTRAJAYA TERCAPAI

Lebai Mangkuk said...

Sdr Jef,
Sampai kiamat pun PAS tidak boleh capai cita2 nya.

Cuma lebih kurang 10% sahaja Melayu/Islam yang sokong PAS. Parti Islam apabendanya? Orang melayu/Islam sendiri pun tak sokong.

Lebai Mangkuk said...

Hajat murni anda sudah selamat di tunaikan.

Teruskan perjuangan membela agama, bangsa dan negara.

YANG GAMBI said...

Salam CLJ, kawan risau juga dengan insiden ni yang mana kekadang ada pihak sengaja mengambil kesempatan dengan isu, lepas tu tuduh orang UMNO punya kerja.......

Kawan bukan menuduh mana-mana pihak....

semua orang tahu, di negeri Sarawak akan menghadapi P/Raya Negeri dalam tahun ini, kebanyakan masyarakatnya menganut agama Kristian dan lain-lain, memandangkan mereka sedar masyarakat Sarawak sudah mula kurang yakin dengan perjuangan pembangkang, untuk itu, mungkin perkara macam ni akan dilakukan supaya kaum-kaum ini akan benci kepada Kerajaan BN.........

Kena hati-hati muslihat 'yahudi' laknat ini...

vakoou said...

Gempar !! 2/3 penduduk dunia di ancam bahaya !!

berita lanjut di

http://hebat888.blogspot.com

MK IV said...

Tuan di jemput untuk menghadiri Dialog Bersama Pemimpin, sila berikan nama penuh, no ic, nama blog dan no telefon dan emailkan kepada saya di
darulehsantoday.blog@gmail.com dengan kadar segera,untuk booking tempat duduk,tarikh, tempat dan masa akan di beritahu melalui email. terima kasih.