Sahabat Lebai

Islam wajib bersatu

Kita banyak menyaksikan kekejaman kaum kafir terhadap umat Islam di serata dunia.

Mengapa umat Islam masih tidak mahu insaf dan bersatu demi perpaduan umah.

Selagi umat Islam berpercah belah, selagi itu lah kaum kafir mengambil kesempatan menindas umat Islam.

Bersatu lah umat Islam sebelum kehilangan kuasa politik dan kuasa memerintah.

Monday, March 8, 2010

Perbalahan Politik Melayu

Kaum melayu sedang menuju kearah kehancuran. Kini kaum ini sedang berusaha ber sungguh2 untuk menghancurkan sekelimut perpaduan yang masih ujud dalam rumpun melayu ini.

Melayu semakin lemah dan sudah tidak dihormati oleh kaum2 bukan melayu. Kaum bukan melayu ini semakin berani dan bertambah kurang ajar terhadap kaum melayu. Mereka sudah berani bersikap kurang ajar ini kerana kelemahan kaum melayu sendiri. 

Kaum melayu sudah berpecah dan tidak bersatu. Kelemahan melayu ini sudah diambil kesempatan oleh mereka untuk menekan melayu. Mereka tahu bahawa kaum melayu terpaksa tunduk dan akur kepada semua kehendak mereka.

Jikasekiranya melayu bersatu, makan tiada siapa yang boleh menggangu gugat bangsa melayu. Tidak mustahil satu hari nanti melayu akan merempat dan menjadi perlarian ditanah air nya sendiri.

Hingga kini tidak ada nampak usaha2 yang jelas sama ada dari kerajaan yang memerintah atau pembangkan untuk menyatu kan melayu. Apa ada terdengan cuma dari pehak NGO sahaja. NGO akan gagal dalam misinya untuk menyatukan melayu kerana perpecahan melayu ini hanya berlaku di dalam politik sahaja.

Selagi parti2 politik melayu ini gagal bersatu, selagi itu lah melayu akan menjadi satu bangsa yang lemah. Kaum bukan melayu sudah nampak nyata keperkasaan nya, mereka sudah berani dan lantang menyanggah kedudkan melayu. Keberanian mereka ini se mata2 kerana mereka sudah bersatu di dalam sebuah parti politik iaitu DAP.

DAP akan menjadi sebuah parti politik yang sangat kuat hasil dari sokongan penuh oleh kaum bukan melayu. Parti ini juga akan  menjadi sebuah parti yang akan memerintah negara dengan sokongan PAS dan PKR.

No comments: