Sahabat Lebai

Islam wajib bersatu

Kita banyak menyaksikan kekejaman kaum kafir terhadap umat Islam di serata dunia.

Mengapa umat Islam masih tidak mahu insaf dan bersatu demi perpaduan umah.

Selagi umat Islam berpercah belah, selagi itu lah kaum kafir mengambil kesempatan menindas umat Islam.

Bersatu lah umat Islam sebelum kehilangan kuasa politik dan kuasa memerintah.

Tuesday, June 8, 2010

PKR akan musnah sebelum menjelang nya PRU13.

6 orang tokoh2 besar PKR keluar parti kerana tidak puas hati tentang punuk pimpinan dan perjalanan parti. Mereka keluar parti dan mengistiharkan diri mereka sebagai wakil bebas.

Mungkinkah PKR akan menjadi lemah dan terus berkubur pada PRU13 akan datang? Sebenarnya kedudukan PKR langsung tidak terjejas dengan tindakan 6 orang tokoh nya keluar parti ini. Ini telah terbukti dalam PRK di Hulu Selangor.

BN tidak boleh berbangga dengan kemenangan tipis nya menentang PKR di Hulu Selangor. PKR memang masih kuat dan masih mendapat sokongan dari rakyat. Sepatutnya PKR hilang wang pertaruhan nya.

PRK Hulu Selangor telah memberi kad kuning kepada BN. Sebenarnya BN sedang berada 'dalam kesusahan'. Belum ada tanda2 BN sudah kembali pulih selepas PRU12. Parti2 komponen nya masih berada ditahap 'koma'. BN masih gagal meraih sokongan sepenuhnya dari kaum bukan melayu.

Seterusnya kita beraleh pula ke PKR Sibu, setelah menerima isyarat lampu kuning di Hulu Selangor, kini BN telah menerima kad merah di Sibu. Kaum bukan melayu sudah menterjemahkan isi hati nya dalam PRK di Sibu.

Kemungkinan besar BN akan mendapat lebih banyak lagi 'kad merah' pada Pilihan Raya Dewan Undangan Negeri di Sabah dan Sarawak yang hampir tiba. Sebenarnya bukan mudah untuk BN merawat dan memulihkan kecederaan nya yang dialami pada PRU12 yang lepas.

Harapan BN untuk keluar padang sangat cerah jika PR boleh mengulangi kejayaan nya di Sibu. Perkara ini tidak jadi mustahil jika sekiranya UMNO gagal memperbaiki kedudukan nya dan parti2 komponen nya sekali.

Jangan terlalu giarah untuk menjaga 'tepi kain' parti lawan, sebalik nya tumpukan sepenuh masa untuk menjaga 'tepi kain' sendiri.

1 comment:

jiwakita said...

salam....

kaum lain sebenarnya sudah sedar...
kaum melayu..parti melayu telah berpecah...namun kerajaan sentiasa
penuhi janji dan pemintaan kaum lagi juga..

tiada rugipun kaum lain bersatu..
lebih sempurna mereka secara total
dapat mencorak gaya pemerintahan kelak......

kaum melayu/bumi mungkin tiada kesedaran....atau beralih arah
tempat mengharap...