Sahabat Lebai

Islam wajib bersatu

Kita banyak menyaksikan kekejaman kaum kafir terhadap umat Islam di serata dunia.

Mengapa umat Islam masih tidak mahu insaf dan bersatu demi perpaduan umah.

Selagi umat Islam berpercah belah, selagi itu lah kaum kafir mengambil kesempatan menindas umat Islam.

Bersatu lah umat Islam sebelum kehilangan kuasa politik dan kuasa memerintah.

Sunday, June 14, 2009

Pakatan Rakyat Tidak Ujud



PAKATAN RAKYAT sebenar nya tidak pernah ujud. Perkataan 'keji' ini cuma di sebut apabila menghadapi PRU atau PRK sahaja. Tiada lambang parti Pakatan Rakyat yang sah pernah kita lihat. Kerana ianya tidak pernah ujud.

Perkatan Pakatan Rakyat cuma di ujudkan untuk membantu dan menguatkan parti pembangkan melawan parti BN yang memerintah negara. Keujudan perkatan Pakatan Rakyat ini hanya menguntungkan parti DAP dan PKR.

PAS cuma dapat untung segantang, tetapi DAP dan PKR mendapat untung se guni.

Sebe3nar nya 'pakatan rakyat' ini dimaksudkan orang cina dan india sudah bersatu dan berpakat dalam sebuah parti iaitu - DAP.

Kaum melayu dalam PAS dan PKR pula berpakat menyokong DAP. Tujuan utama nya hanya untuk meruntuhkan kuasa pemerintahan melayu (UMNO) yang sudah memerintah dengan baik selama lebih 50 tahun.

Jelas dan nyata tidak ujud 'pakatan' dimana Pakatan Rakyat memerintah. Sebagai contoh di P Pinang, Jika benar2 ujud kerajaan 'pakatan rakyat', mengapa PAS di pinggirkan, walaupun PAS ada seorang ahli DUN yang menang. Sepatutnya kalau ujud 'pakatan', PAS harus diberi satu jawatan EXCO (paling sesuai EXCO agama Islam).

Di negeri Kedah pula ada seorang ahli DUN DAP, ianya juga di pinggirkan oleh PAS. Di Kelantan pula jangan haraf DAP akan mendapat sebarang jawatan, kerana DAP tiada ahli DUN nya.

PAS sombong dengan pemerintahan nya di Kelantan dan Kedah. DAP megah dengan pemerintahan nya di P Pinang dan PKR bangga dengang pemerintahan nya di Selangor. Masing2 dengan cara dan kehendak mereka memerintah.

Pada kesimpulan nya, bagaimana sebuah parti yang tidak menententu arah tuju nya ini boleh memerintah negara? DAP dengan cara nya, PAS dengan pendapat nya dan PKR ikut arah tujunya.

Negara pasti akan menghadapi masalah yang besar jika diperintah oleh sebuah parti yang tidak tentu dan tahu arah tujunya.

PAS bersungguh2 mahu menjadika Malaysia sebuah negara Islam. DAP menentang negara Islam yang di idamkan oleh PAS. PKR walaupun di pimpin oleh melayu/Islam tetapi tidak pernah menyokong tentang negara Islam yang hendak di ujudkan oleh PAS. Berjayakah PAS mengujudkan negara Islam sedangkan DAP dan PKR tidak pernah menyokong nya?

Penyokong2 PAS harus sedar, PAS akan di pinggirkan oleh DAP dan PKR kerana berlainan pendapat. PKR pasti akan menyokong DAP lebih dari PAS.

Sebagai satu contoh:-
Jika sekiranya PR mampu menang 200 kerusi parlimen.
PAS - 80 kerusi
DAP - 70 kerusi
PKR - 50 kerusi, dalam PKR semestinya ada calun dari bukan melayu.

Jika PAS membuat usul untuk mengujud kan negara Islam nya dan mendapat tentangan dari DAP (DAP pasti menentang negara Islam). Undian akan dijalankan.
Soalan nya, mampukah PAS meraih undi majoriti?

4 comments:

Anonymous said...

sebenarnya ini ialah satu pakatan anak haram ,kaki judi dan pemabuk tegar ..yang tak sehaluan, kalau berpakat macam mana ada yang tak setuju kalau satu ahli nak cakap pasal perpaduan??..tambah lagi dengan ada nya perjuangan keling hindu Hindraf dan peternak babidan pembogel ..jelas pakat nak meruntuhkan negara..

Panglima Perang Cyber said...

salam.saya telah add link blog tuan dlm senarai rakan baru saya.

maaf lama tak online kerana masalah2 tertentu..

semoga kita dapat bersama2 berjuang.


takbirrrr

Lebai Mangkuk said...

Many2 thanks, Master Panglima Perang Cyber.

GRuNGe said...

Betul. Melayu dan Islam berpecah dan menguatkan DAP. Sekiranya DAP memerintah Malaysia, maka tidak hairan Malaysia akan jadi seperti Singapura.