Sahabat Lebai

Islam wajib bersatu

Kita banyak menyaksikan kekejaman kaum kafir terhadap umat Islam di serata dunia.

Mengapa umat Islam masih tidak mahu insaf dan bersatu demi perpaduan umah.

Selagi umat Islam berpercah belah, selagi itu lah kaum kafir mengambil kesempatan menindas umat Islam.

Bersatu lah umat Islam sebelum kehilangan kuasa politik dan kuasa memerintah.

Tuesday, June 9, 2009

PAS dan Negara Islam nya.




Dalam keadaan perpecahan melayu/Islam sekarang, sudah nampak jelas kaum kafir mempermainkan melayu/Islam.

Pada mula nya mereka menyokong satu pehak, setelah mendapat kekayaan dan kuasa ekonomi, kaum kafir ini inginkan pula kuasa memerintah. Disamping itu mereka juga sedang menuntut hak2 persamaan dengan orang melayu.

Sebenarnya kaum cina sudah bersatu dalam DAP. Sedangkan kaum melayu/Islam masih berpecah - UMNO, PAS dan PKR.
PAS dan PKR pula telah menambah-kuatkan DAP.

Semasa dalam kerajaan yang memerintah sekarang kaum kafir ini mendapat kesukaran untuk menuntut kehendak2 mereka. Cara paling mudah, mereka berpaling-tadah dan menyokong pehak lain pula iaitu PAS dan PKR. Mereka dapati PAS dan PKR sanggup buat apa saja demi mendapatkan kuasa memerintah dan menghancurkan pehak lain iaitu UMNO.

Sedangkan jika PAS atau PKR dapat memerintah, sokongan kaum melayu/Islam cuma lebih kurang 30% sahaja. Ini lah yang telah berlaku di negeri Perak. Dalam kerajaan PR nya cuma ada dua orang EXCO melayu/Islam sahaja. Di P Pinang kita tak perlu cerita lagi.

Oleh kerana melayu/Islam terbahagi dua, maka dengan senang mereka mempengaruhi dan memberi sokongan pula kepada pihak yang lain. DAP memang ada harapan cerah memerintah negara dengan pertolongan PAS dan PKR.

DAP akan bersetuju memberi jawatan PM kepada PAS, PKR bagaimana pula? Timbalan PM I? dan DAP TPM II? Siapa Ahli2 EXCO nya dan menteri2 yang akan di lantik? Sudah tentu kaum kafir lebih ramai dari melayu/Islam yang menjadi menteri dan timbalan menteri nya.

Dikala ini kalau PAS ingin juga menunaikan hajat nya menubuhkan 'negara Islam', usul akan di bawa ke parlimen - bolehkah PAS mendapat sokongan dari kaum kafir?

2 comments:

anakbukitgantang said...

salam ziarah Tuan Lebai,

Izinkan saya copy and paste stat itu yer.....

anakbukitgantang.blogspot.com

kirana said...

Salam Tn Lebai,

Betul tu.. Ape2 pun mesti org kita yg terkemudian, kan? Org lain bersatupadu dan maju, org kita pulak, berebut jawatan dan kuasa.