Sahabat Lebai

Islam wajib bersatu

Kita banyak menyaksikan kekejaman kaum kafir terhadap umat Islam di serata dunia.

Mengapa umat Islam masih tidak mahu insaf dan bersatu demi perpaduan umah.

Selagi umat Islam berpercah belah, selagi itu lah kaum kafir mengambil kesempatan menindas umat Islam.

Bersatu lah umat Islam sebelum kehilangan kuasa politik dan kuasa memerintah.

Monday, August 31, 2009

Kemana arah tuju PAS di bawah kongkongan PKR dan DAP

Para pemimpin2 PAS mengetahui bahawa mereka sebenarnya masih ketandusan sokongan dari kaum melayu/Islam. Kini kekuatan PAS se mata2 berharaf kepada ahli2 PKR dan DAP sahaja.

Ini telah terbukti nyata pada PRU12 yang lepas, PAS cuma meraih sokongan undi sebanyak lebih kurang 15% sahaja termasuk dari sokongan PKR dan DAP. Jika di kira undi dari sokongan melayu/Islam ianya cuma lebih kurang 10% sahaja.

Oleh itu PAS tidak perlu berasa bangga, sombong dan keras kepala. Jika sekiranya PR berjaya memerintah negara, PAS cuma akan menjadi bola mainan bagi PKR dan DAP sahaja.

Kita telah saksikan bagaimana DAP dan PKR telah laku kan kepada PAS di P Pinang, Selangor dan Perak. Perak bernasib baik kerana terselamat dari pemerintahan PR.

PAS tidak ujud dalam pemerintahan PR di P Pinang. Sebenarnya P Pinang di perintah oleh DAP. Bukan PR. Di Selangor, walaupun ujud PR, tetapi suara PAS telah di bisukan oleh PKR dan DAP.

Di Perak, PAS cuma ada seorang EXCO sahaja dalam DUN. Apa sangat lah suara seorang PAS berbanding 7 DAP dan 3 PKR. PAS cuma boleh angguk2 dan geleng2 sahaja bila berada dalam persidangan.

Jika perkara yang sebegini berlaku di peringkat kerajaan pusat, orang melayu/Islam pasti akan menerima padah yang paling buruk.

Melayu/Islam perlu bersatu sebelum terlambat.

12 comments:

decoy said...

Zahid Hamidi tu jiran aku kat Selayang masa dia masih lagi kerani BSN. Masa Anwar tengah sibuk lawan Mahathir dia pergi buat Masters kat UPM (konon2 tak nak campur la). Nak dijadikan cerita pada masa tu aku terjumpa dia kat hentian R&R Sg. Perak tengah makan. Dia bagi semangat kat pakcik aku "kita sokong reformasi, kita lawan jangan tak lawan". Pak cik aku pun tanya dia balik "ÿang hang tak lawan tu kenapa?" dengan selamba dia tujuk kearah Mercedes S class dia sambil bertanya " yang tu sapa nak bayar?"...daripada situ kita boleh tahu taraf pemikiran kepala hotak pemimpin umno ni. Duit yang penting bukan pasal perjuangan pun. Sebab tu aku tak sokong Umno plastik ni.

Anonymous said...

Kemana arah tuju umno lepas ni.Adakah akan terus ditunggang mca dan mic.

Anonymous said...

Umat Islam perlu bersatu demi negara ku, bangsa ku dan agama ku. Di Jepun, sekiranya berlaku perubahan politik ia tetap pergi ke bangsa Jepun. Di Arab sekiranya jualan tanah berlaku akan pergi ke pak Arab. Jadi umat perlu hapus sikap buruk sangka, dengki dan jangan jaga tepi kain orang lain. Perlu berhati hati dengan dakyah kafir yang ingin Islam berpecah. Fikirlah sebelum terlambat.

Anonymous said...

tanpa nama 5.56...

tak payah tanya halatuju umno...

bila jelas skang pas & pkr jadi tunganggan dap!

Anonymous said...

Anon 6.12..Kalau berubah kepimpinan politik pun,tetap BANGSA MALAYSIA jugak yang memerintah.Setiap negara ada bangsa dia.Melayu..Melayu..tak cerdik2.Kan perlembagaan dah tetapkan hanya orang melayu islam yang memimpin negara.
Kan Najib jugak tetapkan satu malaysia,milik semua warganegara.

decoy said...

Bro semua, aku nak tanya Nabi Adam & Hawa tu bangsa apa? Tak payah sibuk la pasal bangsa. Yang penting keimanan. Kalau Cina lagi beriman dari Melayu tak salah dia jadi PM. Orang Umno menyanjung tinggi orang macam Khir Toyo , Amad Said, Nazri Aziz dll yang buruk perangai....therefore, macam mana rakyat nak terima Umno.

Anonymous said...

bintara muda
kau decoy
biar betul cakap zahid hamidi macam itu. jangan nak buat fitnah kerana aku kenal lama sangat zahid hamidi dari dulu hinggalah sekarang dah tahu perjuangan dan hati perutnya, kalau nak buat fitnah pun carilah cara lain memang dasar melayu pencacai penjilit lubang jubur pr.

Anonymous said...

bintara muda
decoy tolol dan bangap nak mampus kau tu bangsa apa, tamil, china atau pendatang haram kat malaysia ini. Ini Malaysia melayu yang punya tahu tak bahalol. Kalau dikatakan ketuanan melayu mestilah kita hendak pemerintahnya orang melayu yang beragama islam atau bumiputera beragama islam.

Samwan said...

Salam,

Semalam genap 52 tahun Malaysia dikatakan Merdeka. Malaysia yang pribuminya adalah Melayu Islam dan pemimpin pun Melayu Islam. Tapi Islam pada diri pemimpin ini hanya pada batang yang disunat. Tetapi perlaksanaan hukum tetap hukum kafir laknatullah.

Jangan jadi bodoh dengan membiarkan pemimpin yg sepatutnya memimpin dan memegang amanah, tapi rakus dengan kuasa lalai dengan kemewahan.

Bagi yang bodoh, akan sentiasa dibawah telunjuk mereka iaitu pemimpin parti yg memerintah selama 52 tahun. Atas dasar kontrak sosial Islam hanya pada batang yang disunat sahaja, tetapi kecut telor untuk menegakkan Islam sepenuhnya.

Kepada yang masih bodoh dan dungu tentang ilmu Islam, maka ada baiknya belajar dari hanya ikut membuta tuli ataupun bertaklid buta.

Kalau anda seorang mukallaf maka laksanakan apa yang kamu paham dan percaya, tetapi ramai masih muallaf walaupun dilahirkan dalam keluarga Islam dan diatas Kad Pengenalan tercatat agama Islam, dan batangnya disunat.

Ini memang teguran yang keras dari segi bahasa dan intonasi. Yang makan cili sudah pasti terasa pedas.

Memang sedih sekali, agama kesayanganku diperkotak katik kan oleh mereka yang juga bergelar Islam/Muslim atas Kad Pengenalannya. Memang kamu celaka kerana merosakkan akidah umat Islam yang lain. Semoga Allah membalas segala jasa baik kamu didunia supaya tiada lagi kebaikan yang boleh dituntut diakhirat kelak. Jika dunia yang kamu pinta, itu lah yang sebaiknya. Abaikan tanggungjawab dan amanah, memang pasti janji Allah itu benar.

Memang semua Muslimin dan Muslimat di Malaysia teringin melihat perubahan yang saya maksudkan. Tapi amat mustahil kalau mereka (pemimpin) masih belum sedar dari kelalaian dunia. Semoga Allah SWT memberi taufik dan hidayah kepada mereka (pemimpin) supaya umat Islam tak terus menerus didalam kesesatan.

Kepada yang bukan Islam, jangan cuba jadi bodoh dalam kebodohan kamu yang tidak tahu hukum Islam itu hanya untuk orang Islam sahaja. Dan jika kamu mahu kamu juga boleh ikut serta. Tetapi perhatikan dengan teliti keadilan yang dijanjikan oleh Islam itu, jika kamu benar-benar memahami. Jangan tolak dulu kawan, kelak kamu juga yang rugi nanti.

Kepada yang beragama Islam, jangan terus menerus hidup dalam kebodohan dan kejahilan. Memang kamu tak sedar dek untung. Islam yang dianuti telah menggariskan panduan supaya kita hidup aman damai dan adil dalam segala aspek.

Belajarlah ilmu Islam supaya kamu lebih memahami. Islam itu sesuai sepanjang zaman. MELAINKAN KAMU SENDIRI YANG MENGATAKAN HUKUM ISLAM ITU KETINGGALAN ZAMAN.

Wassalam.

Jeffry said...

SLM PAK LEBAI..KERAJAAN SKRG MASIH MEMPUNYAI WAWASAN KLU NK DI BANDINGKAN DGN ANGAN2 PEMBANGKANG YG KABUR BERJEREBU MCM ASAP TEBAL KAT KALIMANTAN TU KEHKEHKEH

Anonymous said...

Macam mane org melayu islam nak berubah kalau pemimpin melayu islam yang ade kuasa tak dapat mencegah kemungkaran....tak kira lah UMNO ke...PAS Ke...PKR ke..semua penipu dan kencing kuat..

Anonymous said...

MCA+UMNO+MIC+POLIS=BN回家骗你妈吧。。不 知道为什么我一看到BN议员我全身都会发火。。。。如果我的儿子将来投BN。。我将亲手杀了他。。许月风和马汉順简直像汉奸走狗 。。真是华人的耻辱。Datuk Seri Nizar 希望你能成为我们未来的。。首相。《SIVAKUMAR你是人民 的大英雄》Pakatan Rakyat 我们会用生命来支持你。《PAS.DAP.PKR你是我们未来的 希望。。》