Sahabat Lebai

Islam wajib bersatu

Kita banyak menyaksikan kekejaman kaum kafir terhadap umat Islam di serata dunia.

Mengapa umat Islam masih tidak mahu insaf dan bersatu demi perpaduan umah.

Selagi umat Islam berpercah belah, selagi itu lah kaum kafir mengambil kesempatan menindas umat Islam.

Bersatu lah umat Islam sebelum kehilangan kuasa politik dan kuasa memerintah.

Wednesday, August 26, 2009

UMNO perlu perubahan segera.

PM & TPM

UMNO perlu betindak segera jika mahu terus hidup. Alasan2 yang di luah kan oleh pemimpin2 UMNO setiap kali menerima kekalahan dalam PRK tidak akan memeberi apa2 makna langsung kepada UMNO.

Kita tidak lagi perlu kepada alasan2 kekalahan yang sangat teruk ini. 7 kali tewas, 1 kali menyerah kalah, tidak kah ini sangat memalukan UMNO? Setiap kali kekalahan berlaku, kepercayaan rakyat sedikit sebanyak telah terhakis terhadap UMNO.

Budaya 'pak-turut' dalam jiwa orang melayu sangat tebal, apabila melihat kebanjiran penghijrahan sokongan terhadap PR, ianya akan meletak kan UMNO di dalam posisi yang sangat merbahaya.

Setiap kali UMNO menerima kekalahan, suara sumbang dari pemimpin2 UMNO yang mesti kedengaran ialah:-

1. Undi sokongan parti lawan merosot, undi kita bertambah. (tetapi kalah)
2. Pengundi termakan hasutan dan fitnah parti lawan. (anggap pengundi bodoh)
3. Pengundi kurang faham dasar2 kerajaan dan lain2 lagi andaian yang tidak masuk akal.

Pemimpin2 UMNO sudah nampak hilang akal, kerana selama ini mereka telah anggap 'UMNO kebal', semua jentera kerajaan berada di belakang UMNO. UMNO juga tidak pernah menghadai sebarang masalah dalam menghadai PRK atau PRU selama ini, hingga sekarang barulah menerima asakan dan pukulan teruk dari parti lawan.

UMNO harus tahu dan menkaji strategi kekuatan parti lawan, dan UMNO juga harus memperkuatkan strategi pertahanan nya serentak.

Salah satu senjata paling berkesan yang digunakan parti lawan ialah "CERAMAH", mereka telah mengunakan senjata ini sejak puluhan tahun, akhirnya telah membuahkan hasil yang cemerlang.

Senjata paling berkesan bagi UMNO ialah 'pembangunan dan kemajuan' untuk rakyat, malangnya senjata ini telah dapat ditewaskan dengan senjata "CERAMAH" dari parti lawan.

HARAMKAN SEGALA BENTUK CERAMAH parti lawan jika UMNO mahu terus ujud.

11 comments:

faizal said...

LEBAI MANGKUK NI MACAM YAHUDI LAAAA...BANYAK IDEA YANG BAGUS UNTUK PARTI YAHUDI

Anonymous said...

Haramkan ceramah lagi cepat umno lingkup lah mangkok..jadi cam yahudi pulak.Lagi kuat rakyat marah.Kan baik di C4 kan semua orang.

Anonymous said...

Haramkan ceramah lagi cepat umno lingkup lah mangkok..jadi cam yahudi pulak.Lagi kuat rakyat marah.Kan baik di C4 kan semua orang.

Abang jo said...

Kehkeh..Orang yang dok kat Titiwangsa ni tak pernah pun ada ceramah tapi tak undi BN jugak.Cukup dengan tengok tv je orang dah tahu perangai umno tu..
Yang anti sangat dengan ceramah ugama ni orang cina,hindu macam ko je.Tapi mereka tetap undi pembangkang jugak..
Terimalah hakikat umno tu dah memang buruk tak perlu orang bagitahu.Tengok kekayaan melampau pemimpin umngok kat sini pun kita dah tahu dah.

TAIPINGMALI (TM) said...

pandangan lebai saya sokong.

mamai said...

mimpi ker apa lebai nie tang serabai ajer aku tengok lebai nie...

pak lebai malang jangan la dok mengelamun tak ada ker berubahnya UMNO nie...kalau berubah pun dari buruk ker jahanam

udah latu berenti la jadi orang bodoh yang diperbodohkan...

pak lebai malang tengok la buka la mata hati tu berapa kamu kena putar belit

Anonymous said...

ya..ubah je jadi pembangkang persekutuan sebelum rakyat mengubah..kang malu plak..hehehe

YANG GAMBI said...

Salam lebai,

Pedulikan dengan orang sedang mabuk macam pak kadok tu....

Kawan sokong pandangan tuan...

faizal said...

salam lebai,yang gambi

Pedulikan dengan orang sedang mabuk macam najib dan yudin tu....

Kawan sokong pandangan supaya UMNO diharamkan...

Anonymous said...

Sekatlah macamana pun,kalau ajal umno tu dah nak sampai ia mati jugak..Kat Selangor sebelum PRU12 memang sebarang ceramah dah diharamkan dah,tapi umngok lingkup jugak..hahaha

House PK said...

HIDUP LEBAI! ANA SETUJU,