Sahabat Lebai

Islam wajib bersatu

Kita banyak menyaksikan kekejaman kaum kafir terhadap umat Islam di serata dunia.

Mengapa umat Islam masih tidak mahu insaf dan bersatu demi perpaduan umah.

Selagi umat Islam berpercah belah, selagi itu lah kaum kafir mengambil kesempatan menindas umat Islam.

Bersatu lah umat Islam sebelum kehilangan kuasa politik dan kuasa memerintah.

Friday, February 13, 2009

Allah Telah Selamatkan Perak Darul Ridzuan




INILAH PAS..SANGGUP JADI PENGEMIS PADA DAP..

Keputusan Baginda Sultan Perak Darul Ridzuan melucut kan jawatan Menteri Besar (PAS) adalah satu keputusan yang sah. Keputusan itu di buat hanya setelah 3 wakil Pakatan Rakyat yang keluar parti di panggil mengadap Baginda Sultan.

Ke tiga2 YB dari Pakatan Rakyat itu telah mengaku sendiri keluar dari Pakatan Rakyat. Maka dengan pengakuan ini Pakatan Rakyat telah kekurangan majoriti dalam Dewan.

Di atas kebijaksanaan Baginda, Dewan tidak di bubarkan, kerana ini akan menimbulkan lebih banyak impilikasi.

Perlantikan Menteri Besar dari PAS juga di atas kebijaksanaan Baginda Sultan walaupun PAS cuma ada 6 kerusi sahaja dalam dewan. PKR ada 7 kerusi dan DAP 18 kerusi. PKR tidak mendapat persetujuan dari Baginda.

Negeri Perak Darul Ridzuan bernasib baik, kerana DAP tidak ada wakil nya yang berbangsa Melayu dan beragama Islam. Jika tidak, sudah tentu negeri Perak DR di perintah oleh DAP pada keseluruhan nya. Dan TIDAK ADA MB PAS atau PKR.

Kebijaksanaan Baginda Sultan ini juga telah dapat mengesan strategi halus DAP dalam Pakatan Rakyat yang memerintah Perak DR. Baginda Sultan, dalam setiap titah nya telah memberi petunjuk2 bahawa Baginda tidak berpuas hati dalam beberapa hal dalam pemerintahan Pakatan Rakyat.

Berkat doa Baginda dan seluruh rakyat melayu/Islam yang sangat cintakan agama, bangsa dan negara, Allah telah perkenankan doa kami. Dengan ketentuan Allah, Baginda telah melucutkan kuasa Pakatan Rakyat. Dengan ketentuan Allah juga 3 orang wakul rakyat dari Pakatan Rakyat melompat keluar.

Sebenarnya keruntuhan kerajaan Pakatan Rakyat di negeri Perak Daril Ridzuan adalah dengan kehendak Allah. Semua rakyat yang beriman harus menerima nya dengan hati terbuka.

Setiap yang berlaku dengan kehendak Allah.

Allah Maha Besar!


9 comments:

Anonymous said...

Alahai Lobai Malang memang engko ni mangkuk hayun betulle. DAP dengan UMNO tu seghope je. Dua-dua parti sekuler. Cumenye, DAP tu tak mentekedaghah rasuah macam kome. UMNO dan Rasuah tu seghope. Kerajaan Rasuah, Badan Pencegah UMNO, Polis Anti UMNO, Perhimpunan Agung Rasuah.... Aku orang Melayu tulen keturunan Jambi dan Temusai dengan ini mengisytiharkan baiklah DAP memerintah daripada UMNO yang kaki rasuah. DAP lebih adil daripada UMNO.

Anonymous said...

Apalah malang Melayu keturunan Jambi Temusai ni. Ko eloklah masuk parti DAP tu, lepas tu jadi calun di kawasan majoriti Cina, tentu ko menang dan jadi MB boneka mereka.

Daddy said...

Assalamualaikum...

Marilah pakat ramai-ramai ahli UMNO masuk DAP... Parti tu bukan parti Cina.. Kalau Melayu ramai masuk sana leh kita ubah perlembangssan DAP.. ubah jadi serasi dengan konsep KETUANAN MELAYU .. ikut ler jejak Tunku Abdul Aziz Ibrahim dalam DAP tu.. mai mai mai kita hidupkan KETUANAN BANGSA kita di sana mai mai mai mai.. Jangan ikut MCA tu parti CINA atau MIC tu Parti India..

Wassalam

SAYANG SARAWAK said...

Dalam kita meratapi tsunami pemikiran ahli politik BN dan PR, jgn kita lupa akan sejarah kejatuhan tamadun agung zaman lampau.

taipingmali said...

==============================================================================
Berita gembira buat penyokong Pas, Pkr dan bloggers Pro Pakatan. Awal-awal lagi mereka sudahpun berdendang sayang dan berwel wel karawalee, bergelak-ketawa untuk meraikan kemenangan terhadap Raja ular ini.

Di estet-estet dan kuil hindu mungkin satu majlis keagamaan akan dijalankan meraikan kejayaan Raja Ular ini. Begitu juga dengan surau dan markaz akan mengadakan solat hajat supaya dikembalikan pemerintahan kepada PR.

Pas akan terus menyembah patung Raja Ular ini agar kemenangan berpihak kepada PR. Selain itu patung Karpal juga akan diukir dan diletakkan di semua markaz Pas, sebagai tanda sokongan kepada usaha Karpala menentang sistem beraja. Anwar punya patung nak letak mana? Anwar letak di tengah lah. Sebab dia ketua.

Muslihat Raja Ular ini tidak lain dan tidak bukan ialah untuk mengangkat kembali kerajaan Dap atau kerajaan Republik Perak. Perak akan menjadi negeri Republik pertama di Malaysia.

Kerajaan baru republikan meletakkan perlembagaan negeri atau undang-undang tubuh negeri Perak di Muzium Perak Ipoh atau Taiping. Perak akan menjadi negeri sekular pertama pada 3 Mac ini.

Nizar akan di ketepikan dari jawatan MB kerana beliau hanya dilantik menjadi MB setelah diperkenankan oleh Sultan Perak. Sebelum ini pun Ngeh dan Sivakumar menentang keras perlantikan Nizar dari menjadi MB. Mereka DAP mahukan Dato Ngeh menjadi MB.

Bila Ngeh dilantik menjadi MB pada 3 Mac ini , Nizar sekali lagi akan dilucutkan jawatan menteri besar oleh Sivakumar dan Ngeh. Semuanya kerana Pas hanya parti terkecil di Perak. Pas boleh ditunjukkan jalan keluar oleh DAP.

Sekali lagi unit Amal Pas akan mengadakan demonstrasi jalanan untuk menagih simpati dari rakyat Perak. Sekali lagi Nizar dan kuncu-kuncu akan melarikan kereta Camry untuk mengelakkan dari dirampas oleh Ngeh.

Pas yang dahulu nya abang adik dengan Dap akan bersengketa dan saling kafir mengkafir. Dap mengkafirkan Pas dan Pas mengkafirkan Dap.

Elok lah 2x5= 10. 5x2+10, Pkr sudah terkedu ketika itu, nasi sudah jadi bubur, Amerika akan meletakkan satu ketumbukan tenteranya di Lumut. Hummer dan pesawat Awac berkampung di Lapangan Terbang Ipoh.

Melayu sekali lagi masuk hutan cari pucuk paku, cari sagu untuk makan tengah hari. Anak-anak kecil menangis kesejukan, menangis minta susu. Kucar kacir melayu Perak. nak lari mana? semua pintu sempadan dah ditutup. Melayu akan jadi seperti Palestine di Gaza. menanti saat kematian.

Anonymous said...

SATU JA NAK CKP KAT SINI . Kalo rasa UMNO tu btl dan lurus selurus2nya .. Teruskan . Tapi ingat apa yg kita pilih bakal kita dapat di akhirat kelak .Sekarang mungkin anda2 semua senang dan rasa bangga dgn apa yg anda buat . Tapi ingat allah bukan buta bukan bodoh bukan juga bisu . Setiap undi yg anda semua buat bakal dihisab di akhirat kelak . INGAT! Cercaan dan nista pada ulamak juga bakal dihisab . ULAMAK bukan ULAR DALAM SEMAK. INGATTTTT!!!

Anonymous said...

INI ADALAH ANTARA BLOG2 SAMPAH YG MENERBITKAN ARTIKEL2 SAMPAH . OTAK YG DIPENUHI SAMPAH2 BIRU DACING .. SIAL !

Anonymous said...

MArilah masuk party baru Aku, Party M.A makan babi

Anonymous said...

undi pas masuk syurga...undi dap juga masuk syurga sebab dap kawan ngan pas...tapi kalo undi umno comfirm masuk neraka...x gitu penyokong2 pas?