Sahabat Lebai

Islam wajib bersatu

Kita banyak menyaksikan kekejaman kaum kafir terhadap umat Islam di serata dunia.

Mengapa umat Islam masih tidak mahu insaf dan bersatu demi perpaduan umah.

Selagi umat Islam berpercah belah, selagi itu lah kaum kafir mengambil kesempatan menindas umat Islam.

Bersatu lah umat Islam sebelum kehilangan kuasa politik dan kuasa memerintah.

Friday, July 31, 2009

Tegas Menangani Demonstrasi Haram



Pehak berkuasa harus bertindak tegas dalam menangani sebarang demonstrasi haram. Jika ianya dibiarkan tanpa tindakan tegas yang berkesan, mungkin asalnya kudis dan akan menjadi tokak, dan sukar di ubati.

Kita kena ambil contoh seperti apa yang berlaku dinegara2 jiran kita, terutamanya Thailand. Negara menjadi huru-hara dibuat oleh demonstrasi haram.

Kerajaan sepatutnya menangkap dan menahan semua pemimpin2 yang terlibat merancang dan menghasut rakyat supaya berdemonstrasi secara haram. Kenakan tuduhan dibawah akta hasutan dan mengancam keamanan negara - ISA

Disini lah bukti bahawa ISA itu sangat berguna untuk menjaga dan mengekalkan keamanan negara.

Pegawai2 dan kakitangan kerajaan yang terlibat atau tertangkap harus dikenakan tindakan tatatertib penjara, denda dan buang kerja. Orang2 awam yang bukan kakitangan kerajaan patut dikenakan hukuman penjara minima 3 bulan dan denda RM3000 atau penjara 6 bulan.

Jika kerajaan berbuat demikian, negara akan kekal aman dari gangguan petualang2 jahat yang sentiasa berniat untuk menjahanam kan kerajaan dan menyusahkan rakyat.

3 comments:

TokAyah said...

Sudah sampai masanya kita juga harus menunjukkan perasaan kita. Selagi kita diam momentum ini akan berterusan sehingga menjelang PRU ke 13. Awas petualang bangsa dan negara.

Anonymous said...

Jaga Mat Sabu kaki demonstrasi, Jaga DSAI kaki bontot, Jaga LKS kaki rompak duit rakyat. Jaga Hadi Awang kaki 3 bini, Jaga TGNA kaki jual balak

Arif Omar said...

Pejuang / samseng tahi kucing melayu yang terus diperkudakan oleh rider yang hanya 3 ke 4 ekor rider bukan Melayu iaitu Lim Kit Siang, Tian Chua, Sivarasa. Rider-rider ini bukan nak datang sangat. Cuma nak tunjuk muka dan bagi perlihatkan kepada kuda-kuda yang akan ditunggang. Adakah kuda-kuda ini bagus atau tidak. Juga bagi memujuk kuda-kuda agar terus mengganas. Rider-rider bukan melayu yang lain relak.


2. Badan muka kepada melayu bodoh yang merosakkan Kuala Lumpur dan menyusahkan semua peniaga dan orang ramai di Kuala Lumpur hari ini.


3. PG cadang, biar pewaris buat demo depan rumah MB-MB dan Ketua Menteri di Selangor, Pulau Pinang dan di Kelantan. Tengok dia orang marah ke tidak jika harta benda mereka rosak dan anak bini mereka terganggu.